در ماه‌های پایانی سال گذشته نوسانات در بازار محصولات پروتئینی به ویژه گوشت قرمز به گونه‌ای بود که قیمت آن به کیلویی بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسید و بر همین اساس دولت تصمیم گرفت تا نسبت به واردات گوشت قرمز گرم تا زمانی که بازار کنترل شود، اقدام کند.

البته ارز اختصاص یافته به آن بر مبنای نرخ دولتی ۴۲۰۰ تومانی بود و بارها مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بودند تا زمانی که بازار کنترل نشود، واردات گوشت قرمز تنظیم بازاری و توزیع آن ادامه خواهد داشت اما اواخر فروردین ماه محمدرضا کلامی - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت - اعلام کرد که با توجه به جدیدترین مصوبه هیأت وزیران، واردات گوشت قرمز با ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی منتفی شد.

وی افزود: هدف این مصوبه هیأت وزیران، جلوگیری از کاهش تولید گوشت قرمز در داخل کشور و ایجاد انگیزه برای افزایش تولید از سوی تولیدکنندگان سنتی و صنعتی دام بود که رانت ناشی از اختلاف قیمت گوشت را از بین می‌برد.

این وضعیت در حالی است که براساس جدیدترین بررسی‌های صورت گرفته همچنان گوشت قرمز تنظیم بازاری در برخی سایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

در این رابطه یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی به ایسنا گفت که گوشت قرمز تنظیم بازاری همچنان و تا به اتمام رسیدن ذخایر واردات صورت گرفته در گذشته عرضه خواهد شد و عرضه صورت گرفته در بازار در حال حاضر نیز مربوط به گوشت وارد شده در گذشته است.

وی افزود: درباره اینکه چه میزان گوشت قرمز تازه با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و تا چه زمانی عرضه این محصول پروتئینی ادامه خواهد داشت، اطلاعات دقیقی نداریم و بانک مرکزی و گمرک از آن خبر دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.