‬ روزنامه‬ شهروند‬ نوشت: «علی دایی در ماه‌های اخیر به دفعات درباره شایعه سرمربیگری دوباره‌اش در تیم‌‬ ملی صحبت کرده و تأکید ‌داشته گرفتن چنین پستی برایش به هیچ عنوان وسوسه نیست و فعلاً به سایپا فکر می‌کند. این اظهارات آقای ‌گل فوتبال جهان البته هیچ وقت باعث نشد شایعات به اتمام برسد و با این‌‬ که مدیران فدراسیون تأکید کرده‌اند ‌مربی بعدی تیم‌‬ ملی یک چهره سرشناس خارجی خواهد بود باز هم شایعه حضور دایی در تیم‌‬ ملی بر سر زبان‌ها ‌افتاد!

در همین رابطه بد نیست بدانید که صحبت‌های محمود شیعی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون باعث داغ شدن بحث ‌بازگشت دایی به نیمکت تیم‌‬ ملی بوده است. اخیراً وقتی از این مقام مسئول درباره احتمال سرمربیگری دایی در ‌تیم ملی سوال شده جوابی مشکوک داده و گفته است: «طبق صحبت‌های تاج امیدوارم تا ۱۰ روز آینده سرمربی ‌تیم ملی انتخاب و معرفی شود. با این حال برانکو ایوانکوویچ جزو گزینه‌ها نیست اما نمی‌توانم درباره سایر ‌گزینه‌ها و علی دایی توضیح دهم.»

بلافاصله پس از همین اظهارات خیلی‌ها در جامعه فوتبال به این نتیجه رسیدند که گویا در پشت پرده دایی با توجه ‌به ارتباط بسیار خوبی هم که با مهدی تاج دارد، از اصلی‌ترین گزینه‌های جانشینی کارلوس کی‌روش است که ‌به خاطر اعتبارش در فوتبال ایران می‌تواند بسیاری از فشارها و حاشیه‌های دوران بعد از کی‌روش را مدیریت ‌کند.‌

این شایعات غیر رسمی البته در شرایطی مثل بمب در فضای مجازی منفجر شد که مازیار ناظمی مدیر‬ کل روابط ‌عمومی وزارت ورزش هر از چند گاهی در صفحه رسمی خود در توئیتر درباره پروسه انتخاب سرمربی تیم‌‬ ملی ‌توضیحاتی کلی و بدون ذکر جزئیات ارائه می‌دهد و از هشتگ دوباره طلوع می‌کنیم هم استفاده می‌کند. به ‌همین ترتیب برای خیلی‌ها این سوال به وجود آمده آیا منظور مسئولان ورزش و فوتبال ایران برای طلوع دوباره ‌انتخاب علی دایی است یا اصلاً فوتبال ایران با این مربی قرار است طلوعی دوباره داشته باشد؟

در پایان بد نیست ‌این نکته را هم بدانید که مهدی تاج، محمود اسلامیان و محمدرضا داورزنی و البته وزیر ورزش تنها افرادی هستند که از پروسه مذاکره با مربیان مختلف برای هدایت تیم‌‬ ملی با خبرند و حتی اعضای هیأت رئیسه هم ‌اطلاعات دقیقی درباره روند مذاکرات برای انتخاب جانشین کی‌روش ندارند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.