ترامپ در حالی تصمیم به خروج آمریکا از پیمان بین المللی تجارت اسلحه گرفته است که آمریکا در بین کشورهای پیشرفته از نظر تعداد قربانیان استفاده از سلاح گرم، رتبه اول را دارد. 

ادامه مخالفت های آمریکا با پیمان های بین المللی

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ در یکی از گردهمایی های «انجمن ملی سلاح» لابی قدرتمند اسلحه، خبری را اعلام کرد. وی تاکید کرد که آمریکا را از پیمان بین المللی تجارت اسلحه که در سال ۲۰۱۳ منعقد شد, خارج می کند. این پیمان با هدف تعیین مقررات برای فروش سلاح در جهان تنظیم شده است. رئیس جمهوری آمریکا این بار نیز مخالفت خود با پیمان های بین المللی را اعلام کرد. 

گزارشگر فرانس ۲۴ در ادامه افزود: در حقیقت آمریکا هرگز این پیمان را تصویب نکرده است. جمهوری خواهان که کنترل سنا را در دست دارند، همواره از تصویب این پیمان خودداری می کردند. این پیمان، با هدف جلوگیری از دور زدن قوانین برای نقض حقوق بشر و همچنین دور زدن تحریم ها، مقرراتی را برای تجارت اسلحه در جهان مد نظر دارد. 

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در انجمن ملی سلاح ادعا کرد وقتی سلاح در دست افراد خوب باشد, می تواند از بروز فاجعه جلوگیری کند. وی یک بار دیگر به حملات تروریستی ماه نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس اشاره کرد. 

آمریکا بیشتری قربانیان استفاده از سلاح گرم را داشته است

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان ترامپ در این خصوص را پخش کرد. وی گفت: به پاریس در فرانسه نگاه کنید. می گویند که در این کشور قوانین سختگیرانه ای در خصوص سلاح گرم وجود دارد. افراد بسیار خشمگینی را که وارد یک کلوپ شبانه شدند به یاد بیاورید. اگر کسی در این محل سلاح داشت, به احتمال زیاد ماجرا طور دیگری به پایان می رسید. 

گزارشگر فرانس ۲۴ در پایان افزود: آمریکا در بین کشورهای پیشرفته، بیشترین قربانیان استفاده از سلاح گرم را داشته است. از ابتدای ماه ژانویه سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار و سیصد نفر در این کشور با این سلاح ها کشته شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.