عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متأسفانه ما گاهی دچار شعار زدگی و تحریم هراسی می‌شویم. در حالی که بین این برزخ نمی‌توانیم تصمیمات علمی و منطقی که منطبق با شرایط اقتصادی و اجتماعی ماست اتخاذ کنیم. ما باید حتماً از برزخ نامیمون دوگانه‌های شعارزدگی و تحریم هراسی بیرون بیاییم و به تصمیم سازی های عقلانی، سناریو پردازانه و هدفمند برسیم.

وی با بیان اینکه «برچیدن وابستگی به اقتصاد نفتی باید از جایی آغاز شود»، افزود: الان ما بحث اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و رونق تولید را داریم. این اقتصاد مقاومتی به این معناست که وقتی گلوگاه نفتی بسته شد بتوانیم درآمدهای جایگزین داشته باشیم.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس با اشاره به شعار سال ۹۸ با عنوان رونق تولید تصریح کرد: در شرایط ارزی فعلی برای مردم به صرفه است که همه محصولات اعم از خوراک، پوشاک و … را از محصولات با کیفیت داخلی استفاده کنند. ما باید از این فرصت برای توجه بیشتر به تولید و کیفی سازی آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه «نباید در قبال کشورهایی که ما را تحریم می‌کنند دچار هراس شویم» افزود: ما نیازمند حرکت در مسیر عقلانی هستیم. متأسفانه گاهی در قبال سیل، زلزله و تحریم شعار زده عمل می‌کنیم و اقداماتی انجام می‌دهیم ولی خروجی مشخصی ندارد در حالی که باید مسائل را به صورت پایه‌ای و علمی حل کنیم. در تحریم‌ها هم بعضاً برخورد ما غیر واقعی است. در حالی که اگر می‌خواهیم وضع کشور بهبود یابد باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم.

حسین زاده با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار اداری در کل کشور و تسریع این روند یادآور شد: همه ارکان حاکمیت باید به مفهوم واقعی قانون مدار شوند، وقتی قانون اجرا شود شفافیت اجرا می‌شود و فساد هم به کمترین حد خود می‌رسد. همچنین ما به شدت نیازمند تقویت اعتماد بین حاکمیت به معنای عام و ملت هستیم و بدین منظور مسئولان کشور باید سطح زندگی خود را به سطح متوسط جامعه برسانند. چرا که این امر تحمل سختی را برای مردم هموارتر می‌کند.

وی با بیان اینکه «باید برای داشتن یک اقتصاد پویای غیر نفتی برنامه ریزی کنیم» یادآور شد: اگر آمریکا هم فروش نفت ما را به صفر نرساند ما باید خودمان اتکاء به نفت را به صفر برسانیم و درآمد جایگزینی ایجاد کنیم. مردم از ما می‌پرسند برنامه شما برای آن زمان چیست و حتماً باید برنامه‌ای داشته باشیم مثلاً روی درآمد محصولاتی مثل فرش، خاویار و معادن کار کنیم. اینها نیازمند اتخاذ تصمیمات کلیدی است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: ما نباید اتفاقات را به صورت صفر و صدی تحلیل کنیم. می‌توانیم در یک فضای عقلانی تصمیم بگیریم. مهم این است که واکنشی عمل نکنیم بلکه کنش‌گر باشیم و ابتکار عمل را به دست بگیریم در واقع می‌توانیم این اتفاقات را مبدأیی برای یک سری تحولات قرار دهیم.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در پایان اضافه کرد: ما باید با هم بودگی دولت (به معنای عام) - ملت، را در بالاترین سطح خود تجربه کنیم و این نیازمند صبوری دوطرفه، مدارای همه جانبه و درک متقابل اجتماعی از شرایط کشور است. در شرایط فعلی هیچ کسی با هیچ جایگاهی نباید اسباب تضعیف اعتماد ملت و حاکمیت را سبب شود. ما نیازمند اعتماد بین ملت و حاکمیت هستیم، ما نیازمند امیدورزی و نشاط ملت هستیم، ما نیازمند جلب رضایت ملت هستیم و این با بازنگری در بسیاری از رفتارهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ممکن است تا از این رهگذر هم منافع ملی تأمین شود و هم دژخیمان این آب و خاک از آب گل آلود ماهی نگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.