کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با این پیام به منتقدان خود حمله کرد "برای من مهم نیست آنها درباره من چه فکری می‌کنند". کی‌روش پرتغالی ۸ سال در تیم ملی ایران فعالیت داشت و شکست ۳ بر صفر برابر ژاپن، صدمین حضور او روی نیمکت ایران بود. این شکست پایانی بود بر حضور ۸ ساله کی روش در فوتبال ایران.

دو صعود به جام جهانی از مهمترین دستاوردهای کی روش برای فوتبال ایران بود که باعث شد او اولین مربی تاریخ فوتبال ایران باشد که توانسته دو بار ایران را به جام جهانی برساند. در هر دو بار، تیم ملی از صعود به دور حذفی رقابت‌ها باز ماند.

سرمربی سابق رئال مادرید بعد از جدایی از تیم ملی ایران هدایت تیم ملی کلمبیا را عهده دار شد.

تقریباً ۳ ماه بعد از جدایی از تیم ملی ایران، کارلوس کی روش این بار در مصاحبه با تهران تایمز درباره موضوعات مختلفی صحبت کرده است که در ادامه می‌خوانید.

کلمبیا خودش را برای کوپا آمه ریکا ۲۰۱۹ آماده می‌کند و در اولین دیدار خود در این رقابت‌ها برابر آرژانتین و لیونل مسی قرار خواهد گرفت. فکر می‌کنید کلمبیا توان قهرمانی در کوپا برای دومین بار را دارد؟

من معتقد هستم کلمبیا از بازیکنان خوب و باتجربه‌ای بهره می‌برد. من به این بازیکنان اعتماد دارد و آنها همیشه شانس خوبی برای برنده شدن در بازی‌های پیش رو دارند.

شما دو بار ایران را به جام جهانی رساندید. فکر می‌کنید در فوتبال آمریکای جنوبی نیز بتوانید سال‌ها حضور داشته باشید؟

در زندگی حرفه‌ای من تنها درباره کیفیت کارم فکر می‌کنم تا دوران حضور.

شما به خاطر پرداخت نشدن حقوق‌تان از طرف فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت کرده‌اید. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران عنوان کرده این عدم پرداختی به خاطر تحریم‌ها بوده که انتقال بانکی را محدود کرده است. راه بهتری برای حل این مشکل وجود ندارد؟

مهدی تاج عوام فریبی می‌کند تا از اشتباهات و مسئولیت‌هایش شانه خالی کرده و فرار کند. این موضوع ربطی به محدود شدن انتقال بانکی ندارد، بلکه به این خاطر است که رئیس فدراسیون فوتبال ایران نمی‌تواند به گفته‌ها و شخصیت خود وفادار بماند. به این خاطر است که او نتوانسته است وعده‌ها و قول‌های خود را عملی کند. دکتر اسلامیان نایب رئیس فدراسیون، بازیکنان تیم ملی و کادرفنی همه شاهد هستند. در یک کلمه بخواهم خلاصه کنم مهدی تاج به همه دروغ می‌گوید.

خیلی از هواداران ایران از اینکه تیم ملی با هدایت شما دو بار حضور در جام جهانی را تجربه کرد از شما راضی هستند و عده زیادی هم هستند که از نحوه بازی تیم شما در رقابت‌ها راضی نیستند. پیام شما برای این دو گروه چیست؟

همانطور که گفتید هواداران ایران من را دوست دارند. چه کسی به بقیه اهمیتی می‌دهد. ما برای هواداران ایرانی جنگیدیم و کار کردیم. برای مردم. پیام من برای این مردم این است که من نهایت احساس غرور را دارم. من به دیگران بی توجه هستم و متأسفم که باعث حسادت آنها شدم.

ایران در جام جهانی برزیل و روسیه بازی‌های خوبی ارائه داد، ولی تیم نتوانست در جام ملت‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ خوب ظاهر شود. ایران ۱۰ نفره برابر عراق فوتبال خوب و هجومی بازی کرد و در پنالتی شکست خورد. ولی منتقدان شما می‌گویند تیم شما در امارات مشکلات تاکتیکی زیادی داشت و بنا به دلایلی که خودتان می‌دانید بهترین بازیکنان را انتخاب نکردید. شما ۳ بر صفر به ژاپن باختید در حالی که ایران می‌توانست در آن دیدار برنده باشد. چرا؟

شما از من درباره بازی با ژاپن سوال می‌کنید؟ به نمایندگی از تیم ملی حق دارم که انتخاب کنم چه کسانی همراه ما در امارات تیم ملی را حمایت کنند. هیچ‌کس جز مردم، بازیکنان، کادرفنی، و علی کفاشیان نایب رئیس AFC آنجا نبودند. حتی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران آنجا نبود. من بهترین آرزوها را برای مردم ایران و هواداران تیم ملی فوتبال ایران دارم.

کارلوس کی روش بعد از جام جهانی روسیه متفاوت شد. دستیاران شما اظهارنظرهای جنجالی داشتند. شاید در حمایت از شما. این در حالی است که حقیقت این است این موضوع صلح و آرامش را بر هم زد. شما نیز قبل و در حین رقابت‌ها علیه بعضی تیم‌ها، مربی‌ها و مسئولان اظهارنظرهایی داشتید. اگر به عقب برگردید این رفتارها را عوض می‌کنید؟

با تمام احترام من کاملاً با نظر شما مخالفم. این دقیقاً برعکس است. عده‌ای با اتهامات کثیف، دروغ و اشتباه به ما حمله کردند و فدراسیون فوتبال اقدامی برای حمایت از ما نکرد. سوال این است، شما می‌دانید آنها چه کسانی هستند. متأسفانه بعضی رسانه‌ها در ایران جرأت این را ندارند که ماسک شأن را از صورت بردارند و آنها نیز از این افراد حمایت کردند. آنها مدام تبلیغات منفی خودشان را ادامه دادند. هواداران ایرانی البته نشان دادند که احمق نیستند و حقیقت را می‌دانند. مهم نیست چطور.

کارلوس کی روش توانست با دو راه‌یابی به جام جهانی، هواداران ایرانی را مفتخر کند. همچنین برانکو ایوانکوویچ نیز توانست تاریخ سازی کند و پرسپولیس را برای اولین بار در تاریخ به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند. شما و برانکو باعث شدید که فوتبال ایران در سطح آسیا و جهان بدرخشد. شما هر دو برای تیم‌هایتان جنگیدید. صادقانه نظرتان را درباره برانکو و هواداران پرسپولیس برای ما بگویید.

ممنون برای تعریفی که کردید که کارلوس کی روش باعث افتخار مردم ایران شد. پاداش بهتری نمی‌توانم در زندگی‌ام برای خدمت به تیم ملی بگیرم و دوباره چه کسی به منتقدان اهمیت می‌دهد؟ از اینکه چه اتفاقی افتاده است سر در نمی‌آوردم. بین منتقدان و دشمنان تیم ملی تفاوت وجود دارد. وقتی ما به کمک نیاز داشتیم آنها کجا بودند. وقتی به حمایت‌های مالی، لوازم، بازی‌های دوستانه. کمپ تمرینی نیاز داشتیم، کجا بودند. شما می‌خواهیم من درباره این افراد صحبت کنم و به آنها اهمیت بدهم؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.