هیل گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رسانه‌های خبری، دموکراتها و "خودی‌"های واشنگتن را از مردم عادی آمریکا جدا دانسته و تاکید کرد که سیاستهای دولتش به نفع رأی دهندگان قشر کارگر در ایالت‌های شمالی بوده که در تعیین نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ بسیار مؤثر خواهند بود.

ترامپ در یک سخنرانی ۹۰ دقیقه‌ای در گرین بی گفت: هیچ جایی بهتر از این جا در مرکز آمریکا نبود که بخواهم در آن حضور داشته باشم و هیچ کس بهتر از شما وطن پرستان سخت کوش که به پیشرفت کشورمان کمک می‌کنید وجود ندارد که بخواهم در کنارشان باشم.

همزمان با این سخنرانی ترامپ، اشخاص برجسته از رسانه‌های خبری مراسم شام سالانه و مراسم جمع آوری کمک‌های مالی برای کمپینهای انتخاباتی را در واشنگتن برگزار کردند.

ترامپ که بارها رسانه را "دشمن مردم" توصیف کرده و انتظار می‌رود در کاندیداتوری مجددش برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ رسانه‌های خبری را یکی از هدف‌های اصلی‌اش قرار دهد، برای سومین سال متوالی در مراسم شام خبرنگاران کاخ سفید حضور نیافت.

ترامپ در جریان سخنرانی شنبه شب خود بار دیگر رسانه‌های خبری را مورد هدف قرار داد.

همزمان با این که طرفدارن رئیس جمهور آمریکا شعار "سی‌ان ان مزخرف است" را سر می‌دادند، ترامپ گفت: اخبار جعلی، آنها جعلی هستند. آنها جعلی و جعل کننده هستند.

سال گذشته میشل ولف، بازیگر ژانر کمدی آمریکا به شدت از سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید که در کنار وی نشسته بود، انتقاد کرد.

اما در جریان گردهمایی شنبه شب ترامپ از سندرز دعوت کرد تا روی صحنه بیاید. سندرز گفت: سال گذشته من در مراسم کاملاً متفاوتی حضور داشتم که به خوبی از من استقبال نشد. حضور امسال من در بین شما یک افتخار است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و برنی سندرز و الیزابت وارن، دو سناتور آمریکایی را هدف قرار داد و این سه مقام را با اسامی مستعار نام برد و گفت: جو خوابلو، برنی دیوانه و پکوهانتس هرگز نمی‌توانستند چنین جمعیتی را که من در اینجا گرد هم آوردم، گردهم می‌آوردند!

بایدن و سندرز در حال حاضر در رأس انتخابات اولیه حزب دموکرات هستند که شامل بیش از ۲۰ کاندیدا می‌باشد.

ترامپ پیش بینی کرده که وارن به زودی از رقابت حذف می‌شود.

وی گفت: کار وارن تمام است. او از رقابت حذف می‌شود.

ترامپ همچنین به حضار هشدار داد که "اگر دموکراتها در انتخابات پیروز شوند، سلاحهای شما را می‌گیرند در حالی که مرزها را باز می‌کنند، سقط جنین را قانونی می‌سازند و کنترل دولتی را برعهده می‌گیرند که زمام صنعت بهداشت و درمان را برعهده خواهد گرفت."

رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که سیاستهای اقتصادی‌اش باعث ترغیب رأی دهندگان قشر کارگر به ویژه در ایالت‌های شمال شرق و غرب شده بود که به پیروزی غیرمنتظره‌اش در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی کمک کردند.

از زمان رونالد ریگان در سال ۱۹۸۴ ترامپ نخستین کاندیدای حزب جمهوری خواه بود که به ایالت ویسکانسین رفت. در آن زمان از هیلاری کلینتون به خاطر عدم برگزاری کمپین انتخاباتی در ویسکانیسین انتقاد شد اما دموکراتها این اشتباه را در سال ۲۰۲۰ میلادی تکرار نخواهند کرد. تاکنون چندین تن از کاندیداتورهای حزب دموکرات به ویسکانسین سفر کرده‌اند.

ترامپ بار دیگر به دستاوردهای اقتصادی در ویسکانسین، اوهایو، پنسلیوانیا و میشیگان افتخار کرد و تاکید داشت که صنعت تولید و ساخت در این ایالت‌ها تا قبل از روی کار آمدن وی نابود شده بود.

وی گفت: مقاومت من در خصوص مذاکرات مجدد درباره توافقات تجاری، تعرفه‌های تهدید آمیز و اتخاذ یک رویکرد بسیار تند با رهبران خارجی باعث شد تا تعادل قدرت به نفع کارگران آمریکایی باز گردد؛ کارگرانی که به گفته ترامپ توسط دولتهای قبلی نادیده گرفته شده بودند.

ترامپ گفت: سال‌ها توافقات تجاری ناعادلانه ثروت آمریکا را غارت کرده و جایگاه و منزلت ما را از ما گرفته است. دوران تسلیم اقتصادی تمام شده، آمریکا دیگر مورد سوء استفاده قرار نخواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.