امیر قلعه‌نویی درباره مصاف سپاهان و پرسپولیس گفت: اتفاقاتی که جمعه افتاد باعث تاسف است. فوتبال جای قشنگی‌هاست. خون از دماغ یک ایرانی بریزد هم بد است. آن‌هایی که خدا را در نظر می‌گیرند، مسائل را پیگیری کنند و هرکسی که مقصر است، باید با او برخورد شود. حتی اگر امیر قلعه‌نویی باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اتفاقاتی که در بازی سپاهان و پرسپولیس رخ داده، بهتر نیست فوتبال را تعطیل کنند، گفت: به نظر من هم این فوتبال را تعطیل کنند بهتر است. دوستان با ابزاری که داشتند، تا توانستند سپاهان را کوبیدند. کسانی که عدالت محورند، مسائل را رصد کنند. از رنگ‌ها هم نترسند. مگر با پرسپولیس در اصفهان مساوی نکردیم؟ شاید چند ترقه زده شد ولی بهترین میزبانی را داشتیم. مگر تیم‌های دیگر به اصفهان نیامدند؟ بهترین جایگاه را در اختیارشان قرار دهیم. وقتی که قبل از بازی کسی استوری می‌گذارد، چرا با او برخورد نمی‌شود؟ باشگاه پرسپولیس یک باشگاه مردمی است. اگر قرار باشد برای رسیدن به یک جام آدم سکوت کند و خودش را تحت تاثیر برخی عوامل قرار دهد، خوب نیست. قبول دارم که چند ترقه هم در اصفهان پرتاب شده و برخوردهایی هم انجام شده است ولی در اصفهان کسی سرش شکسته؟ مگر استقلال ما را نبرد؟ چه اتفاقی رخ داد؟ برانکو و عرب افراد اخلاق مداری هستند ولی ببینید دو سه روز قبل از بازی چه اتفاقاتی رخ داده است. این مسائل قبل از بازی رخ داده است. یک جوانی با صد آرزو از سوی پدر مادرش بزرگ شده ولی می‌اید و ناقص می‌شود.

سرمربی سپاهان که با رادیو تهران صحبت می‌کرد، درپاسخ به این سوال که نظرش راجع به اظهارات سیاوش یزدانی چیست، گفت: من قبول دارم. بلافاصله بعد از این قضیه با یزدانی برخورد کردیم. او گفت من منظورم چیز دیگری بود و می‌خواستم اتفاق جدیدی رخ ندهد. کار اشتباه را باید گفت. وقتی من قلعه‌نویی بعد از باخت می‌گویم مقصر من بودم، این شهامت ماست. کار غلط را هرکسی بکند، باید بگوییم غلط است. باید مشکلات ریشه یابی شود. نگاه‌ها فرق کرده است. چرا در بازی تراکتورسازی و سپاهان اتفاقی رخ نداد؟

او در ادامه با انتقاد از حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: دوستان می‌گویند چرا کنفرانس نرفتی؟ شما خودت را جای من بگذار. ۹۰ دقیقه به من توهین کردند. خوب است بگویم این ها را کادو می‌کنم و تقدیم خانواده آن‌ها می‌کنم؟ من تنها به سینه خودم ضربه زدم. چرا شما به گزارشگر بازی نگاه کنید. او خدا را در نظر گرفت که آنگونه صحبت کرد؟ چرا صدا و سیما به او اجازه می‌دهد گزارش کند؟ ما را سنگ زدند و به من فحش دادند. حالا من به سینه خودم ضربه زدم، کار بدی است؟ تیمی بیش از صد میلیارد هزینه کرده، ما باید ۵ گل از آن‌ها بخوریم؟ ما چند بار تاریخ ساز شده‌ایم. اول بازی استقلال و استقلال اهواز که باختیم و قهرمان نشدیم، سرمربی آن تیم ده سال دستیار من بود. اما دوم، شما بازی ملوان و استقلال اهواز را ببینید. آقای ملاحی را بیاورید و ببینید من چه حماسه‌ای انجام دادم که ابومسلم در لیگ ماند. من به خاطر معرفت و صداقتم توهین شنیدم ولی من خدا را در نظر گرفتم. به من توهین کنید ولی به هم سنگ نزنید. به سینه زدن بد است؟ من چیزی گفتم؟ شما رفتارها و الفاظ رد و بدل شده را ندیدید؟ سپاهان و پدیده معادلات آقایان را بهم زدند. هم پدیده و هم سپاهان معادلات لیگ را بهم زدند و بعضی‌ها خوششان نیامده است. بگذارید انتهای قضیه را به شما بگویم. آقایان تحمل این را ندارند که ما و پدیده موفق بوده‌ایم. چرا فتاحی روی خط نمی آید و نمی‌گوید قرارداد تیم‌ها چقدر بوده است. تنها کسی که با کمیته اخلاق و سازمان لیگ در بحث سقف قرارداد مبارزه کرد، من بودم. من مسلمانم و دروغ نمی‌گویم. چطور قرارداد من و دایی را قبلا منتشر کردند. آن موقع خلاف نبود ولی الان خلاف است؟ ما آمده‌ایم با بودجه یک سوم برخی تیم‌ها، بهترین گل زده را در اختیار داریم. کسی جرات ندارد با آقایان برخورد کند. برخورد با تیم‌های خارج از تهران است. آقای حسن‌زاده، طبق قانون باید دفاعیات افراد را بگیرد. در این سال ها که مرا چندین بار محکوم کرده، یکبار هم مرا دعوت نکرده است ولی الان مرا دعوت کرده است. تمام احکام علیه من قطعی و جریمه است. بدتر از اتفاقات من رخ داده و نهایتا به توبیخ منجر شده است.

قلعه‌نویی افزود: چرا بازی سپاهان و تراکتورسازی این اتفاقات رخ نداد؟ مگر ما در آخرین ثانیه از استقلال گل نخوردیم، چرا اتفاقی نیافتاد؟ بازی پرسپولیس و سایپا هم مربوط به سپاهان است؟ علت چیزهای دیگری است. مگر من بعد از بازی با استقلال به شفر تبریک نگفتم؟ مگر ما با دو اشتباه داوری به تراکتورسازی نباختیم؟ مگر اتفاقی افتاد؟ طرفداران ما در جم به خوبی پذیرایی شدند. هواداران آذری آمدند و هواداران سپاهان با شیرینی به استقبال آن‌ها رفتند.در بازی رفت با پرسپولیس، آقای فغانی عزیز پنالتی منشا را ندید. اتفاقی افتاد؟ ولی من به نشست بعد از بازی اخیر نرفتم چون در مرز انفجار بودم. وریا غفوری چندبار از سوی آقای حسن زاده بازخواست شده و ایشان درباره وریا صحبت کرده است؟ او بیاید و فحش ناموس بخورد و ببیند می تواند تحمل کند؟ در حق تیم‌های خارج از تهران نهایت ظلم اتفاق می‌افتد. علیه من چند سال است که انواع حکم‌ها را می‌دهد. دو سال است که یکبار مرا جز این بار آخر نخواسته‌اند تا در کمیته انضباطی حاضر شوم.

قلعه‌نویی ادامه داد: خود باشگاه پرسپولیس هم نمی‌خواست این اتفاقات رخ دهد. به ما در این بازی از سوی باشگاه پرسپولیس ۵ بلیت VIP دادند ولی در اصفهان همیشه به سرپرستمان گفته‌ایم که به تیم‌های دیگر زمین و بلیت بدهد. گلگی من این است که چرا لیدر پرسپولیس از سه روز قبل بازی برخی اتفاقات را انجام داده است.

وی درپاسخ به این سوال که آیا باشگاه سپاهان از بیرانوند شکایت کرده است، گفت: من خبر ندارم. بیرانوند سرمایه ملی ماست و یک سری حرکات در زمین انجام داد ولی باید به سمت زیبایی‌های فوتبال برویم.

سرمربی سپاهان در پایان و در پاسخ به این سوال که به نظرش بهتر نیست بزرگان فوتبال ایران همچون او در این مسائل دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود، گفت: من اولا بزرگ نیستم. در مملکت ما این حرف‌ها نیست. من کوچک همه هستند. ببینید با امثال دایی و پروین چه کردند. چه رفتاری با من و دایی کردند؟ به جرم اینکه به دنبال فوتبال سالم هستیم. تیمی که ببرد و مساوی کند، می‌شود آدم بد. اگر پنج گل می‌خوردیم خوب بود؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.