اسحاق جهانگیری هنگام ورود، از سوی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مسوولان محلی مورد استقبال قرار گرفت. 

بر اساس برنامه اعلام شده، هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت روز دوشنبه با سخنرانی معاون اول رییس جمهوری درباره ظرفیت های نظام سلامت ایران و برنامه های دولت برای ارتقای جایگاه سلامت کشور آغاز خواهد شد. 

برگزاری نشستی با حضور مدیران مناطق آزاد کشور و تبیین برنامه ها و رویکردهای دولت برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت مناطق آزاد در جهت توسعه اقتصادی و مقابله با تحریم ها، از دیگر برنامه های معاون اول رئیس جمهوری در این سفر خواهد بود. 

هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، برای نخستین بار در منطقه غرب آسیا با میزبانی مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره برگزار می شود. 

در این نشست 2روزه، 181سخنرانی توسط وزیران، مسوولان، اساتید علمی ایران و 40 کشور دنیا در قالب چهارplanery (نشست جامع) و 30 پنل، در پنج گروه شش ‌تایی انجام می شود. 

سلامت در جهان درحال گذار، توسعه پایدار سلامت، بیماری‌های غیرواگیر و سلامت روان، سلامت در شرایط نا ایمن و بحرانی و بهداشت محیط و آموزش سلامت و نقش فناوری در سلامت، ۶ محور اصلی این برنامه است. 

نشست منطقه ‌ای مجمع جهانی سلامت، نهم و دهم اردیبهشت ( ۲۹ و ۳۰ آوریل ۲۰۱۹ ) در جزیره کیش برگزار می ‌شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.