فرهاد مجیدی با برکناری وینفرد شفر به عنوان جانشین او و سرمربی استقلال معرفی شد. 

استقلال در بازی برابر الهلال و پدیده شکست خورد تا صعودش در لیگ قهرمانان در هاله ای از ابهام قرار بگیرد. استقلال در حال حاضر با ۵۰ امتیاز در رده سوم لیگ برتر قرار دارد.

فرهاد مجیدی را می توان محبوب ترین استقلالی حاضر دانست. او پس از چند سال حضور در کلاس های مربیگری در انگلیس و اسپانیا و کسب مدرک، نیم فصل به کادرفنی استقلال اضافه شد و کارش را در کنار شفر شروع کرد. تجربه هم نسل های مجیدی از جمله علی کریمی، منصوریان و استیلی باعث شد تا آینده کاری برای او ترسناک شود اما او با شفر کارش را آغاز کرد و حالا جانشین او شد. 

وینفرد شفر که جانشین علی منصور شده بود، در اولین فصل حضورش نتایج خوبی با استقلال گرفت و آبی پوشان را در پس از چند سال در دربی پیروز کرد و همچنین قهرمان جام حذفی شد تا استقلالی ها مدعی شوند اگر شفر چند هفته زودتر به استقلال آمده بود آنها به جای رقیب سنتی شان قهرمان لیگ می شدند.

مدیران استقلال برای فصل دوم حضور شفر در این تیم هرآنچه او خواست عمل کردند و بازیکنان مدنظرش مخصوصا در نیم فصل دوم از جمله ایسما، پاتوسی و منشا را جذب کردند تا او بتواند استقلال را قهرمان لیگ برتر کند اما شکست در بازی برابرپرسپولیس و پدیده آنها را از کورس قهرمانی عقب انداخت تا هیات مدیره استقلال تصمیم به برکناری شفر بگیرد. پیر مرد آلمانی یک فصل دیگر با استقلال قرار داد دارد و رقم قرارداد او هم ۱.۲ میلیون دلار است و هیات مدیره این تیم با توجه به بند فسخ قرارداد ۵۰۰ هزار دلاری، شفر را از این تیم کنار گذاشتن تا بتوانند با یک مربی یک میلیون دلاری برای فصل بعد به توافق برسند. فرهاد مجیدی در فاصله سه بازی تا پایان فصل این شانس را دارد تا با نتایجی که می گیرد خودش را روی نیمکت استقلال نگه دارد. استقلال تنها ۶ امتیاز با پرسپولیس فاصله دارد و آنها دلخوش به لغزش سرخپوشان هستند تا بتوانند با کسب سه پیروزی در سه بازی تاریخ سازی کنند و قهرمان شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.