سرهنگ رحمان علیدوست معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در تشریح ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش‌آموزی، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید در سنوات مجاز مقطع متوسطه به صورت حضوری و پیوسته، حداکثر تا ۲۰ سالگی تمام، فارغ التحصیل شوند؛ در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نخواهند بود.

وی گفت: وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، ابتدای هر سال تحصیلی توسط مدارس بررسی و در صورتی که به سن مشمولیت ۱۸ سالگی تمام رسیده و واجد شرایط ادامه تحصیل باشند، برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +۱۰ ارجاع داده می‌شوند.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: معافیت تحصیلی دانش‌آموزان به صورت سالانه صادر می‌شود و دانش‌آموزان در صورت ادامه تحصیل و واجد شرایط بودن، باید بلافاصله بعد از اتمام معافیت تحصیلی یک ساله، مجدداً با درخواست این معافیت از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +۱۰ اقدام کنند تا نسبت به تمدید معافیت تحصیلی دانش‌آموزی به مدت یک سال دیگر اقدام شود.

سرهنگ علیدوست خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مشمول از تاریخ فراغت، اخراج، ترک و یا انصراف از تحصیل، یک سال مهلت معرفی دارند.

وی گفت: افرادی که قبل از سن مشمولیت و در سن ۱۷ سالگی یا قبل از آن در مقطع دیپلم یا پیش‌دانشگاهی فارغ التحصیل می‌شوند، پس از رسیدن به ۱۸ سالگی تمام، ۶ ماه مهلت معرفی برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی دارند.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا در خاتمه گفت: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا سامانه به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ از قوانین و مقررات مربوطه مطلع شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.