مجلس شورای اسلامی، هفته گذشته و بعد از اقدام وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا مبنی‌بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، اقدام به تصویب طرح دوفوریتی تقویت سپاه پاسداران کرد. بر اساس آنچه در ماده ۶ این قانون آمده است:« ستاد کل نیروهای مسلح و وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظفند با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی، سیاسی و دیپلماسی دفاعی خود، برای تعطیلی پایگاه‌های آمریکایی در منطقه تلاش نموده و بهره‌مندی نیروهای آمریکایی از تأسیسات، تجهیزات، منابع مالی و سایر کمک‌های احتمالی کشورهای منطقه را خاتمه دهند.»

علیرضا رحیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره میزان عملی شدن یکی از مصوبات اخیر مجلس برای حمایت از سپاه پاسداران، مبنی بر اقدام وزارت خارجه برای کاهش پایگاه‌های آمریکا در کشورهای منطقه، به ایرناپلاس می‌گوید: با توجه به اینکه این مصوبه در دو نوبت در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد و رئیس مجلس نیز تأکید داشتند از حالت سمبلیک خارج شود و بار حقوقی پیدا کند، کمیسیون امنیت ملی اصلاحات قابل‌توجهی در این راستا انجام داد.

وی در این باره ادامه می‌دهد: با توجه به وضعیتی که آمریکایی‌ها در منطقه ایجاد کرده‌اند، به نظر می‌رسد نه‌تنها جمهوری اسلامی ایران، بلکه دیگر کشورهای منطقه نیز باید واقع‌بین باشند و بدانند تأمین امنیت باید توسط کشورهای منطقه صورت گیرد نه نیروهای خارجی.

این عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح می‌کند: این مصوبه، یک قانون تقابلی است. به این معنا که نیروهای ایران ابتدا به ساکن اقدام به تحرک یا عملیات نمی‌کنند، بلکه در صورت تعرض به ما، با استناد به قانون، دست به اقدام متقابل می‌زنیم؛ ضمن اینکه مفاد قانون روشن است.

نماینده مردم تهران می‌گوید: به هر حال، آمریکایی‌ها هر روز، موج تازه‌ای از اتهام‌افکنی‌ها را آغاز می‌کنند و بنا دارند فضا را از رویکرد سیاسی خارج، و وارد فاز نظامی کنند تا وضعیت منطقه ملتهب شود. به همین سبب، تصویب این قانون می‌تواند توانایی‌های ایران را به آمریکایی‌ها نشان دهد. این قانون معطوف به اقدام آمریکایی‌هاست و کسانی را که در تدارک هستند علیه کشور و ملت اقدامی کنند، هدف قرار می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.