«افشین داوری» مدیر کل امور باشگاه های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به جلسه اخیر با مسئولان انتظامی و نظارتی، صدا و سیما و رییس فدراسیون اظهار داشت: در پی حوادث اخیر در مسابقات لیگ برتر این جلسه به درخواست محمدرضا داورزنی معاون وزیر تشکیل شد و مصوبات مهمی به تایید حاضران رسید.

داوری گفت: بررسی های پلیس نشان داد که برخی افراد شرور و سابقه دار که هیچ گونه ارتباطی با فوتبال ندارند به استادیوم ها وارد شده و از این فضا برای آشوب گری استفاده می کنند که با کمک قوه قضاییه و نیروی انتظامی شناسایی شده و از ورود آنها جلوگیری و برخورد قضایی لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: البته مقرر شد لیدرها و تماشاگران دائمی برخی تیم ها کارت شناسایی دریافت کنند و کانون هواداران باشگاه ها مسئول مستقیم آموزش، نظم و ساماندهی هواداران باشد.

داوری تصریح کرد: برخورد انضباطی شدیدتر و جرائم سنگین تری از سوی فدراسیون فوتبال برای مربیان و بازیکنانی که قبل و حین و پس از مسابقه به تحریک هواداران و تخریب حریف می پردازند، در نظر گرفته خواهد شد و برای اعلام برنامه های باشگاه ها و تیم ها یک سخنگو تعیین شده و از اظهار نظرهای حساسیت برانگیز جلوگیری شود.

مدیر کل امور باشگاه ها خاطرنشان کرد: این تصمیمات به همراه برخی موارد دیگر به صورت بخشنامه به همه استان‌ها و تیم ها و باشگاه ها اعلام شده است و فدراسیون فوتبال مسئولیت اجرای آن را با همکاری مدیران کل استان‌ها بر عهده خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.