هیل گزارش داد، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در توجیه ادامه حمایت‌های کشورش از تجاوزات ائتلاف سعودی در یمن گفت: موشک‌هایی که حوثی‌ها از یمن به سمت عربستان شلیک می‌کنند تهدیدی برای آمریکاست. هواپیماهایی که از فرودگاه ملک خالد در ریاض بلند می‌شوند و پرواز می‌کنند در معرض خطر هستند و آمریکا ملزم به حمایت از شهروندانش است. حمایتی که ما از عربستانی‌ها برای دفاع از خودشان در برابر این موشک‌های خطرناک به عمل می‌آوریم اقدامی در جهت منافع آمریکاست.

وی درباره قطعنامه کنگره درباره توقف حمایت نظامی از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در یمن و وتوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به آن با کشاندن پای ایران به موضوع مدعی شد: "درباره جنگ یمن باید بگویم که ایران این جنگ را رهبری می‌کند. ما باید واضح به این مساله بنگریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: حوثی‌ها همچنان به توافق‌نامه استکهلم احترام نمی‌گذارند و نمی‌خواهند بندر الحدیده را ترک کنند. آن‌ها همچنان به درخواست‌های سازمان ملل پاسخ نمی‌دهند.

وی در ادامه اظهارات واهی خود مدعی شد: ایران از حوثی‌ها خواسته بندر الحدیده را ترک نکنند. عقب‌نشینی ما از یمن باعث می‌شود ایرانی‌ها فکر کنند پیروز شده‌اند.

در این راستا عبدالله المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل اظهار کرد: شورای امنیت باید گروه حوثی و حزب‌الله لبنان را در لیست‌ سازمان‌های تروریستی بین‌المللی قرار دهد.

وی در جلسه شورای امنیت گفت، باید اسامی طرف‌هایی که به زعم او مانع برقراری صلح در یمن می‌شوند، افشا شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.