اسپوتنیک گزارش داد، جو بایدن معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا و اصلی‌ترین نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود، دونالد ترامپ را به تضعیف عامدانه نظام سیاسی این کشور متهم کرد.

وی در این باره گفت: نظام سیاسی شکست‌خورده آمریکا از سوی رئیس‌جمهورمان –دونالد ترامپ- در حال تضعیف است تا به‌این‌ترتیب، به تداوم سوءاستفاده از قدرت ادامه دهد.

گفتنی است بایدن هفته گذشته به گمانه‌زنی‌ها در خصوص حضور در دور آتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خاتمه داد و خود را نامزد رقابت برای احراز این پُست اعلام کرد.

تا این جای امر، وی بر احیای حقوق طبقه متوسط جامعه آمریکا، حذف معافیت‌های مالیاتی قشر ثروتمند، تشویق به ادامه تحصیل در سطوح عالی و همچنین اصلاح نظام مالیاتی در راستای تأمین هزینه‌های درمانی و آموزشی تاکید کرده است.

این در حالی است که ترامپ به دلیل خلق‌و خوی نسبتاً منفعل بایدن، وی را «خواب‌آلود» توصیف کرد و در تازه‌ترین توئیت خود درباره وی گفت: رسانه‌ها (اخبار جعلی)، برای جو بایدن خواب آلود سخت تبلیغ می‌کنند. خنده دار است. من به خاطر بایدن و اوباما اینجا هستم. آنها کاری نکردند و حالا شما ترامپ را دارید، کسی که کارها را تمام می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.