تعرفه و نرخ خدمات حقوقی و قضایی در سال جدید اعلام شد؛ به گونه‌ای که در این جدول تعرفه‌ پروانه وکالت پایه (۱)، ۸ میلیون ریال، پروانه مترجم رسمی ۵ میلیون ریال یا به طور مثال هزینه دادرسی در دعاوی غیرمالی طبق بخشنامه رئیس قوه قضاییه از ۴۰۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است.

همچنین هزینه دادرسی موضوع بند ۱۲ ماده ۳ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت در مرحله بدوی تا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال و در مرحله تجدیدنظر ۴.۵درصد ارزش خواسته است.

هزینه اعتراض و درخواست تجدیدنظر ۳۰۰ هزار ریال، هزینه رسیدگی به شکایت کیفری علیه صادرکننده چک بلامحل تا مبلغ یک میلیون ریال تعرفه ۶۰ هزار ریالی دارد،هزینه رسیدگی به چک بلامحل نسبت به مازاد تا ۱۰ میلیون ریال، تعرفه‌ای برابر با ۳۰۰ هزار ریال خواهد داشت و شکایت علیه چک بلامحل تا سقف یکصد میلیون ریال تعرفه ۳۰۰ هزار ریالی و شکایت علیه چک بلامحل بیش از یکصد میلیون ریال، تعرفه یک در هزار خواهد داشت.

همچنین هزینه اجرای احکام دعاوی غیرمالی و احکامی که محکوم به آن تقویم نشده و هزینه اجرای آرا و تصمیمات مراجع غیر دادگستری تعرفه‌ای از ۴۰۰ هزار ریال تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال طبق بخشنامه رئیس قوه قضاییه خواهند داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.