از اواخر سال گذشته قیمت سیب زمینی و پیاز رو به افزایش رفت به گونه‌ای که بعد از تعطیلات نوروزی قیمت هر کیلوگرم پیاز به حدود ۱۵ هزار تومان رسیده بود؛ طی این افزایش قیمت، وزارت صنعت معدن و تجارت ابلاغیه‌ای به گمرگ ارسال کرد که بر اساس آن، صادرات سیب زمینی و پیاز از ۱۵ فروردین ماه تا اطلاع ثانونی ممنوع اعلام شد.

اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی - در این باره به ایسنا گفت که قیمت پیاز در پی اعلام ممنوعیت صادرات آن روند کاهشی به خود گرفته و هم اکنون در بازار عمده فروشی بین کیلویی ۵۰۰۰ تا ۶,۵۰۰ تومان فروخته می‌شود که میوه فروشان سطح شهر نیز می‌توانند بر اساس این قیمت‌ها تا سقف ۳۵ درصد سود برای خود در نظر بگیرند.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت پیاز فروشندگان میوه و سبزی همواره در این بازه زمانی سعی کردند که از به حداقل سود پیاز قانع شوند چراکه برای آن‌ها سود این محصول چندان اهمیتی نداشت و می‌خواستند مغازه‌شان خالی از این محصول نباشد و مردم بتواند آن را خریداری کند و هم اکنون نیز این گونه است.

پیگیری‌های خبرنگار ایسنا و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که قیمت پیاز در بازار روند کاهشی به خود گرفته و تا کمتر از ۹ هزار تومان رسیده است. در این زمینه کارگر اظهار کرد که کاهش قیمت پیاز و دیگر میوه‌ها و محصولات تره‌باری همچنان ادامه خواهد داشت و در هفته‌های پیش رو شاهد ارزان شدن انواع میوه و سبزی در بازار خواهیم بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.