اسپوتنیک گزارش داد، این دیدار در پی ادعای روسیه مبنی بر اینکه کلاه‌سفیدها تلاش می‌کنند تا بهانه حملات نظامی غربی را جور کنند انجام گرفت.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتر خود نوشت: مقام‌های ارشدی از وزارت خارجه با رهبری کلاه‌سفیدها اخیراً دیدار داشتند و به بررسی حملات جاری هوایی، نیازهای بشردوستانه و کاهش تسلیحات شیمیایی در سوریه پرداختند. ما بابت حمایت از کلاه‌سفیدها و اقدامات شجاعانه و کارهایشان برای نجات جان مردم افتخار می‌کنیم.

اوایل روز دوشنبه، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا به خبرنگاران گفت که کلاه‌سفیدها در حال حاضر در حال آماده شدن اقدامات جدید با هدف تحریک کشورهای غربی برای انجام حملات نظامی در سوریه هستند.

سال گذشته میلادی، آمریکا، انگلیس و فرانسه از ادعای حملات شیمیایی در خان شیخون سوریه، دوما و غوطه شرقی برای توجیه حملات موشکی خود در سوریه استفاده کردند بدون آنکه منتظر نتایج تحقیقاتی مستقل شوند.

این در حالی است که دولت سوریه هرگونه دست داشتن در این حملات را رد می‌کند.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی در گزارش مارس خود اعلام کرد که گاز کلر احتمالاً در غوطه شرقی استفاده شده اما مقصر آن را اعلام نکرد.

وزارت خارجه روسیه نیز گفته که ادعای حملات شیمیایی از سوی نیروهای وفادار به دمشق به معنای حفاظت از شبه نظامیان محلی و توجیهی برای حملات علیه دولت سوریه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.