در معاملات امروز پنج میلیارد و ۳۲۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال در ۳۷۳ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۴۰۱ واحد افزایش به ۴۳ هزار و ۸۷۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۲۷۹ واحد افزایش به ۳۰ هزار و ۵۷۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۹۲۰ واحد افزایش به رقم ۲۴۴ هزار و ۴۰۱ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۱۶۶ واحد و شاخص بازار دوم چهار هزار و ۱۸۳ واحد افزایش داشتند.

در بین تمامی نمادها، نماد (فولاد) فولاد مبارکه اصفهان با ۲۳۹ واحد، (جم) پتروشیمی جم با ۲۱۲ واحد، (رمپنا) گروه مپنا با ۱۸۵ واحد، (وغدیر) سرمایه گذاری غدیر با ۱۴۳ واحد، (فارس) صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۹ واحد و ( فملی) ملی صنایع مس ایران با ۹۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت.

در مقابل نماد (شبندر) پالایش نفت بندرعباس با ۱۴۰ واحد، (پارسان) گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۳ واحد و (شپنا) پالایش نفت اصفهان با ۵۹ واحد اثر منفی از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

گفتنی است، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، پارس خودرو، ایران خودرو، بانک صادرات ایران،سایپا و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون برگه سهم به ارزش یک هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۸ واحد رشد داشت و به رقم ۲ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

در این بازار یک میلیارد و ۷۵۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد (کلگهر) سنگ آهن گهر زمین، (میدکو) هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ( شراز) پالایش نفت شیراز، (شاوان) پالایش نفت لاوان، (بزاگرس) نیروگاه زاگرس کوثر، (شپاس) نفت پاسارگاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.