علی دایی پس از پیروزی تیمش برابر ذوب‌آهن در نشست خبری اظهار کرد: امروز یکی از بهترین بازی‌های ما بود و با شناختی که از ذوب‌آهن داشتیم، به خوبی این تیم را کنترل کردیم و فرصت چندانی به آن‌ها ندادیم و سعی کردیم کناره‌ها را ببندیم و در عمق هم هیچ فرصتی به حریف ندادیم. ذوب‌آهن به این معروف است که از دفاع به حمله به خوبی عمل می‌کند و ما این موضوع را می‌دانستیم. امروز فرصت‌های زیادی هم از دست دادیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم.

وی افزود: به بازیکنانم تبریک می‌گویم که با غیرت تلاش کردند چون واقعاً تنها بودند. ما تنهاتر از گذشته‌ایم. نه کسی در تمرینات ما می‌آید نه کسی در باشگاه از ما خبری می‌گیرد. قبلاً یک نهار می‌دادند که آن هم صاحب رستوران گفته به دلیل بدهی نمی‌توانم به شما نهار بدهم! بازیکن هم که به طور کامل در اختیار ندارم و با این حالسارفو چند روز است به تمرین نمی‌آید. امروز از بازیکنان جوان در حساس‌ترین نقطه خط دفاع استفاده کردیم که واقعاً عالی کار کردند. ما امروز مستحق پیروزی بودیم و شاید فشار بازی‌ها باعث شده بود طراوت همیشگی را نداشته باشیم.

دایی تصریح کرد: زمانی که با سایپا به قهرمانی لیگ رسیدیم آقای هاشمی مدیرعامل باشگاه بود و همه از تیم حمایت می‌کردند. از مدیرعامل کارخانه تا باغبان از ما حمایت کردند. الان متأسفانه کسی از ما حمایت نمی‌کند. ما باید سه بازی دیگر انجام دهیم و با این حال برخی بازیکنان ما ۶۰ درصد دریافتی داشته‌اند و برخی ۵۰ درصد پول گرفته‌اند. با این شرایط بازیکن چطور بازی کند؟

وی ادامه داد: بازیکنانم با شرف و غیرت بازی کردند. ما در دو سالی که در این تیم کار کرده‌ایم بازیکنان بزرگی را تربیت کردیم. قلی‌زاده در بلژیک بازی می‌کند و ترابی به پرسپولیس رفت و دانشگر هم در استقلال حضور دارد. بازیکن از دست دادیم و بازیکنی هم نگرفتیم. ۵ بازیکن هم که مصدوم شده‌اند. سارفو هم که به تمرین نمی‌آید. در این بین کسی یادی از ما نمی‌کند و فقط یک بار مدیرعامل جدید به تمرین آمده و گفته شما فقط به فوتبال فکر کنید. او گفت ما با قدرت آمدیم مشکلات را حل کنیم اما ما قدرتی ندیدیم. آقای درویش هر طوری بود سال قبل، ۹۰ درصد پول ما را پرداخت کرد. ما طرفداری نداریم و تیمی که طرفدار ندارد حداقل باید پولش را بگیرد. فقط آمدند و وعده دادند.

او در پاسخ به این سوال که آیا این مشکلات روی ادامه همکاری‌اش با سایپا برای فصل آینده تأثیر می‌گذارد یا خیر گفت: مطمئناً تأثیر دارد. امسال آنقدر از نظر روحی فشار تحمل کردم که فقط می‌خواهم لیگ تمام شود و بروم استراحت کنم. مگر بازیکنان ما چقدر قرارداد بستند؟ اصلاً برای کارخانه سایپا این ارقام پولی است؟ پراید ۸ میلیونی، ۵۰ میلیون تومان شده و تیبای ۱۶ میلیونی، ۷۵ میلیون تومان شده اما قرارداد ما افزایش نیافته است! شاید هم من را دوست ندارند و نمی‌خواهند من در سایپا کار کنم که فکر می‌کنم ۹۹ درصد این مساله درست است چون اگر کسی بخواهد می‌تواند کمک کند. من را به باشگاه دعوت کردند و گفتند باشگاه به غیر از مسائل مالی چه کار می‌تواند انجام دهد که بازیکنان شاداب شوند؟ من گفتم به غیر از مسائل مالی اگر راه حلی دارید به من بگویید. شاید باید گروه تئاتر کمدی یا سیرک به تمرین بیاوریم اما آنها هم بدون پول نمی‌آیند. بهتر است حق و حقوق بازیکنان را بدهید. تا کی می‌خواهید وعده بدهید؟ من از مدیریت کارخانه و وزارت صنعت و معدن خواهش می‌کنم بیایند و به این مساله رسیدگی کنند. آقای درویش بیشتر به ما کمک می‌کرد. اگر قرار به جابجایی باشد باید شرایط بهتر می‌شد نه اینکه مشکلات بیشتر شود. کسی اصلاً حال ما را نمی‌پرسد.

دایی ادامه داد: من الان صحبت کردم و احتمالاً فردا مرا می‌خواهند. آقایان اگر من را نمی‌خواهید حداقل پول بازیکنان را بدهید. مدیر و معاونی به باشگاه آمدند که با من مشکل دارند. پول من را ندهید اما پول این بازیکنان را بدهید. کمی باید شرف و مردانگی در وجود انسان باشد. فکر کنید این‌ها خانواده شما هستند. امسال آنقدر مشکل داشتم که فقط می‌خواهم فرار کنم.

وی همچنین درباره وضعیت فوتبال ایران هم گفت: فوتبال ما در سراشیبی است و فکر می‌کنم سال بعد بسیار سخت‌تر خواهد بود و فصل بعد مشکلات زیادی خواهیم داشت.

او به وضعیت خشونت در ورزشگاه‌ها هم اشاره کرد و گفت: این خشونت و عصبی بودن در جامعه وجود دارد و تمام باشگاه‌هایی که طرفدار دارند در قسمت فرهنگی کار نمی‌کنند. وجود برخی افراد در تیم‌های بزرگ به این مسائل دامن می‌زند. من در پرسپولیس با این مشکلات کار کردم و یکی از مشکلاتی که با آقای کاشانی داشتم، همین لیدرها بودند. اگر این طور ادامه بدهیم به قهقرا می‌رویم. شاید برخی سوءاستفاده سیاسی کنند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. روی تمام تیم‌ها پیشوند فرهنگی چسبانده‌ایم اما از نظر فرهنگی کاری نکردیم و فقط بودجه تعیین کردیم. شاید بودجه بخش فرهنگی یک باشگاه از بودجه تیم جوانان و نوجوانان بیشتر باشد. در همین فدراسیون فوتبال بودجه فرهنگی بیشتر از بودجه‌ای است که برای تیم‌های نوجوانان در نظر گرفته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.