وزیر دفاع فرانسه روز سه‌شنبه گفت دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور در حال بررسی صحت ویدئوی منتشر شده از «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش هستند. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، «فلورانس پارلی»، وزیر دفاع فرانسه همچنین خواستار رعایت جوانب احتیاط در اظهارنظر درباره این ویدئو شد. او گفت: «ویدئوی البغدادی-این خلیفه بدون خلافت- را بایستی در مرحله فعلی با رعایت جوانب احتیاط در نظر گرفت. سرویس‌های فرانسه در حال تحلیل آن هستند.»

پارلی اضافه کرد: «اگر این ویدئو صحت داشته باشد، چیزی را تأیید می‌کند که ما بارها گفته‌ایم: داعش سرزمینی ندارد، اما ناپدید نشده است.» 

گروه تروریستی داعش روز گذشته (دوشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه) فیلم جدیدی از «ابوبکر البغدادی»، سرکرده این گروه تروریستی منتشر کرد.

بعد از سخنرانی البغدادی در «مسجد جامع النوری» که سال ۲۰۱۴ پس از سقوط موصل اتفاق افتاد این اولین ویدئویی است که از او منتشر می‌شود.

بین این دو بازه گمانه‌زنی‌ها و اخبار مختلفی درباره مکان اختفای البغدادی و سرنوشت او منتشر شده است. هفته گذشته یک منبع عراقی گفت البغدادی در «تدمر» سوریه است و می‌کوشد وارد عراق شود.  

سرکرده داعش در فیلم ۱۸ دقیقه‌ای جدید که هنوز صحت آن از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورها تأیید نشده درباره جنگ در «باغوز» سوریه صحبت می‌کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.