«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه به تحولات جدید ونزوئلا واکنش نشان داد و گفت که اوضاع در این کشور را به دقت رصد می‌کند.

ترامپ در توئیتر نوشت: «اوضاع ونزوئلا را بسیار به دقت دنبال می‌کنم. ایالات متحده در کنار مردم ونزوئلا و آزادی آنها ایستاده است.»

«خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا که چند ماه پیش با چراغ سبز دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند امروز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد. لحظاتی بعد دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد «کودتایی کوچک» را دفع کرده است.

رهبر مخالفان ونزوئلا در ویدئویی که سه‌شنبه منتشر کرده از ارتش این کشور درخواست کرده به بخشی از آنچه به گفته وی «قیام ملی صلح‌آمیز» ونزوئلا است ملحق شوند.

وزیر دفاع ونزوئلا در مقابل بر وفاداری به دولت قانونی تأکید کرده است. «ولادیمیر پادرینو لوپز» گفت: «نیروهای مسلح جمهوری بولیواری ونزوئلا در دفاع از قانون اساسی ونزوئلا و مقامات مشروع این کشور ثابت قدم خواهد ماند».

«نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا هم گفته فرماندهان نظامی به قانون اساسی ونزوئلا پایبند هستند. او همچنین از هواداران دولت خواسته برای حفظ قانون اساسی به خیابان‌ها بیایند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.