عکاظ گزارش داد، عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت تحت عنوان"وضعیت خاورمیانه از جمله مساله فلسطین" که دیروز (سه شنبه) در نیویورک برگزار شد با تروریستی خواندن حزب الله لبنان مدعی شد: ایران همچنان با حمایت از حضور حزب الله لبنان در جنگ سوریه و حمایت از حوثی ها در یمن که این حمایت‌ها مانع اجرا شدن توافق استکهلم شده است، به سیاسیت توسعه طلبانه و تحریکی خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

وی در ادامه از اقدام خصمانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان در لیست تروریست‌ها و همچنین اقدام انگلیس در قرار دادن نام حزب الله در لیست تروریست‌ها قدردانی کرد.

المعلمی گفت: از شورای امنیت می‌خواهیم که گام‌های لازم برای قرار دادن نام سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و حوثی ها (انصارالله یمن) در لیست تروریست‌ها را اتخاذ کند. همچنین از شورای امنیت می‌خواهیم که با جرأت و شجاعت نام طرف‌هایی که مانع ایجاد صلح در یمن می‌شوند و در رأس آنها ایران قرار دارد را اعلام کند.

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل با اشاره به اینکه عربستان براهمیت ایجاد راه حل سیاسی در یمن تاکید می‌کند مدعی شد: ایران همچنان به حوثی ها سلاح ارسال می‌کند و این مساله نقض آشکار قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۱۴۰ شورای امنیت است.

عبدالله المعلمی در پایان سخرانی خود نیز ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و گفت: ملت‌های منطقه از درگیری‌ها و جنگ‌های مکرر که از خارج بر آنها تحمیل شده است وخصوصاً اشغالگری اسرائیل در فلسطین و تلاش ایران برای سلطه گری بر خلیج (فارس)، رنج‌های زیادی برده است. زمان آن رسیده است که ابر اشغالگری و سلطه گری از منطقه برود و آفتاب آزادی و آسایش بر آن بتابد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه دولت سعودی پیش از این نیز اعلام کرده بود که عربستان از اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی استقبال می‌کند.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه عربستان مدعی شد که اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در این لیست "گامی عملی و جدی در راستای مبارزه با تروریسم" است. این اقدام آمریکا مطالبات مکرر عربستان از جامعه بین المللی در راستای ضرورت مقابله با تروریسم مورد حمایت ایران را عملی می‌کند. جامعه بین المللی باید موضع قاطعی برای مقابله با سپاه پاسداران ایران که صلح و امنیت بین المللی را به خطر می‌اندازد اتخاذ کنند.

ادعای حمایت تسلیحاتی ایران از انصارالله یمن و ممانعت از اجرای توافق استکهلم درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه دخالتی در امور یمن ندارد و برای حل بحران این کشور تلاش‌های فراوانی کرده است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان بیش از چهار سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.