عکاظ گزارش داد، سلطان بن سعید البرکانی، رئیس پارلمان دولت مستعفی یمن و دیگر اعضای این پارلمان دیروز (سه شنبه) با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در قصر یمامه ریاض دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس پارلمان دولت مستعفی یمن ضمن تقدیر از پادشاه و ولیعهد عربستان و کشورهای عضو ائتلاف عربی در جنگ عاصفه الحزم (حمله به یمن) ادعاهی بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

وی مدعی شد: خطر ایران نه تنها یمن بلکه تمام کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و تمام کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

البرکانی در ادامه از ائتلاف عربی خواست تا به حمایت‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی خود ادامه دهند و مدعی شد که جنگ عربستان با یمن توانست به هجمه خون و آتشی که از سوی ایران بود پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا، اولین نشست پارلمانی دولت مستعفی یمن بعد انقلاب انصارالله روز شنبه ۲۴ فروردین ۹۸ با حضور عبدربه منصورهادی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن و مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی در شهر سیئون واقع در استان حضرموت یمن برگزار شد.

مشعل السلمی که از مقامات وابسته به خاندان سعودی محسوب می‌شود در این نشست با اشاره به اینکه باید اقدامات فوری برای نجات کودکان یمنی اتخاذ شود مدعی شد: از جامعه بین المللی می‌خواهیم که با تجاوزگری‌های آشکار ایران در یمن مقابله کند.

در این نشست که پس از ۴ سال وقفه برگزار شد، انتخابات درون پارلمانی با مشارکت ۱۴۱ نماینده برگزار و سلطان البرکانی به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شد.

سلطان البرکانی پس از انتخاب به عنوان رئیس پارلمان مدعی شد که ایران از طریق حوثی‌ها تلاش می‌کند نفوذ خود از یمن تا لبنان را تثبیت کند. حوثی ها طرح و برنامه ایران را پیاده می‌کنند که هدف آن یمن و همسایگان آن است.

این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور یمن ندارد و برای حل بحران این کشور تلاش‌های فراوانی کرده است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان بیش از چهار سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.