"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه که برای شرکت در نشست سازمان ملل متحد درباره «نقش رسانه‌های گروهی در توسعه دموکراسی» به ایالات متحده سفر کرده، امروز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» اعلام کرد که ادعای "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا درباره اینکه گویا مقامات مسکو "نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا را متقاعد کرده‌اند که روز سه شنبه (که اوضاع در کاراکاس بار دیگر وخیم شده)، از این کشور نگریزد، مطابق با واقعیت نیست.

زاخارووا گفت: «واشنگتن با همه توان خود سعی می‌کند تا ارتش ونزوئلا را دچار سردرگمی و تفرقه کند و در این رابطه از هر "خبر دروغی" برای پیشبرد جنگ اطلاعاتی خود علیه دولت قانونی ونزوئلا استفاده می‌کند و سخنان وزیر خارجه آمریکا در این باره که روسیه "نیکلاس مادورو" را متقاعد کرده تا از ونزوئلا خارج نشود، هم از جمله این اقدامات است.»

پیش از این، مایک پامپئو در مصاحبه با "سی.ان.ان" گفته بود که ظاهراً دولت روسیه مادورو را متقاعد کرده که روز سه شنبه سوار هواپیمای شخصی خود نشده و از ونزوئلا نگریزد. به گفته وی، دولت آمریکا اطلاع دارد که رئیس جمهوری ونزوئلا خود را برای فرار به کوبا آماده کرده بود.

روز گذشته اعتراضات خیابانی ضددولتی از سوی مخالفان بار دیگر در کاراکاس آغاز شد و بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی ونزوئلا درگیری شد که در جریان آن ده‌ها تن زخمی شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته نیز در حاشیه نشست سازمان ملل هشدار داد، راهی که از سوی واشنگتن در رابطه با ونزوئلا در پیش گرفته شده بسیار خطرناک است و ادامه دخالت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا می‌تواند به فروپاشی اوضاع در این کشور بیانجامد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.