در معاملات امروز پنج میلیارد و ۱۶۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال در ۳۲۶ هزار نوبت داد و ستد شد. 

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۷۷۲ واحد افزایش به ۴۴ هزار و ۶۵۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۳۸ واحد افزایش به ۳۱ هزار و ۱۱۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۶۵۲ واحد افزایش به رقم ۲۴۸ هزار و ۵۴ واحد رسید، شاخص بازار اول ۲ هزار و ۵۴۲ واحد و شاخص بازار دوم ۶ هزار و ۹۵۱ واحد افزایش داشتند.

در بین تمامی نمادها، پتروشیمی جم (جم) با ۲۴۳ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۲۱۲ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۸۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۴۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۳۸ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۳۴ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۲۸ واحد و بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت.

در مقابل نماد توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۷۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۵۲ واحد و (مبین) پتروشیمی مبین با ۲۴ واحد اثر منفی از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

گفتنی است، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، پارس خودرو، ایران خودرو، بانک صادرات ایران،سایپا و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز همچون روز گذشته صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه ۹۱۴ میلیون و ۵۶۷ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۵۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

* آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به 11 واحد رشد داشت و به رقم ۲ هزار و ۶۴۳ واحد رسید.

در این بازار یک میلیارد و ۹۱۸ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از هفت هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز ( شراز) و نفت پاسارگاد (شپاس) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، ذوب آهن اصفهان (ذوب) وسنگ آهن گهر زمین (کلگهر) مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.