محجوب روز چهارشنبه در همایش کارگران شهرداری تهران در محل فرهنگسرای بهمن گفت: اگر کسی افزایش حقوق کارگران را پرداخت نکند یا از آن طفره برود ناچار به گذاشتن اجرائیات در اداره کار می شویم.

وی با بیان اینکه در این مورد با کسی تعارف نداریم و مماشات نمی کنیم، گفت: این موضوع تصمیم شورای عالی کار و مصوبه مجلس است و وزارتخانه های دادگستری و کار مأمور اجرای آن هستند و اگر کسی اجرا نکند جریمه و زندانی دارد.

وی ادامه داد: اگر نهادی این مساله را رعایت نکرد کارگر را به سمت ما راهنمایی کنید.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مهمترین مشکل در زمینه حقوق کارگران پرداخت نکردن و تأخیر در پرداخت هاست.وی با بیان اینکه همه ما مکلف هستیم در این زمینه قدم برداریم تأکید کرد: در افزایش قیمت ها کارگران عقب می افتند، باید در این خصوص برای آنها فکری شود و با بن کارگری و کارت الکترونیک که در بودجه امسال پیش بینی شده است از کارگران حمایت کنیم.

معاون توسعه منابع انسانی شهردار تهران نیز در این همایش گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۰۰ کارگر شهرداری پایش سلامت و سه هزار نفر به مراکز درمانی ارجاع شدند.

«ابراهیم شیخ» افزود: پایش سلامت کارگران شهرداری در سال ۹۸ نیز آغاز شده است.وی بازخرید انگیزشی کارگران رسمی، اصلاح عنوان های شغلی و ابلاغ دستورالعمل ساماندهی نیروهای اجرایی سامانه ۱۳۷، مشارکت نمایندگان کارگران در تصمیم گیری ها و برگزاری شورای اسلامی کار را از جمله اقدامات معاونت توسعه منابع انسانی در سال گذشته ذکر کرد.

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه از حقوق حقه کارگران کوتاه نمی آییم و برای احقاق آن تلاش می کنیم اظهارداشت: کارگران ستون توسعه کشور هستند و در صف نخست جنگ اقتصادی قرار دارند.وی با اشاره به اینکه روز کارگر تنها نماد تقدیر از یک قشر نیست عنوان کرد: در شرایط حساس کنونی که نیازمند کار و تولید بیشتر هستیم باید به کارگران ارج گذاریم.

در این همایش از ۱۶ کارگر نمونه شهرداری تهران تجلیل شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.