وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش مدیران پست بانک ایران که امروز برگزار شد، با اشاره به عملکرد مناسب پست بانک در سال‌های گذشته، به مدیریت جدید این بانک تاکید کرد که برای نمایان شدن نقش پست بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه ICT تلاش کند.

محمد جواد آذری جهرمی، با اشاره به موضوع تحول دیجیتال به عنوان چشم‌انداز بانکداری، گفت: گام نخست در این زمینه برداشتن محدودیت سرمایه گذاری بانک‌ها در صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر توسط وزارت اقتصاد و دارایی و گام دوم نیز استفاده از ظرفیت استارتاپ ها برای شناسایی ریسک بیمه‌هاست.

وی مهمترین وظیفه پست بانک را تأمین مالی برای صنعت ICT عنوان کرد و افزود: پست بانک باید بتواند قدرت تحلیل و آنالیز ریسک سرمایه گذاری در پروژه‌های ICT را بدست آورد و هم اکنون به دلیل نبود این امکان، پروژه‌های ICT برای گرفتن منابع مالی در صف هستند.

آذری جهرمی وظیفه دیگر پست بانک را خدمت رسانی به مناطق محروم بیان کرد و گفت: در مدیریت قبلی پست بانک خدمات بانکداری به روستاها برده شد و این موضوع در صرفه جویی سوخت و هزینه‌ها اثرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۵۰ روستا به خدمات خودپردازها مجهز شده‌اند، افزود: با رفع انحصار از حوزه PSP ها گام بلندی برای توسعه بانکداری الکترونیکی و رفاه بیشتر روستاییان برداشته می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد پست بانک در چند سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در ارزیابی ملی بین بانک‌ها و در بانکداری الکترونیکی تعداد تراکنش‌های برگشتی این بانک در حد صفر بوده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های خسرو فرحی - مدیر عامل سابق پست بانک-، شیری- مدیر عامل جدید پست بانک -را فردی جدی پر تلاش و معتقد به تغییر معرفی کرد و افزود: از مدیریت جدید پست بانک انتظار داریم ضمن انجام مأموریت‌های ابلاغی بالادستی، تلاش کند که پست بانک به عنوان بانک تخصصی ICT بیشتر نمایان شود و این امر دور از دسترس نیست.

آذری جهرمی در بخش دیگر از سخنان خود به تقویت معیشت کارکنان شرکتی پست بانک در سال گذشته اشاره کرد و گفت: معیشت کارکنان بسیار مهم است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به جوانگرایی را یکی دیگر از اولویت‌های پست بانک عنوان کرد و درباره مدیریت مناطق پست بانک نیز افزود: شکاف بسیاری در عملکرد مناطق پست بانک مشاهده می‌شود و به همین منظور باید شاخص‌های مدیریت مناطق پست بانک به طور مداوم رصد و بررسی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.