محمد جواد آذری جهرمی امروز در همایش مدیران پست بانک ایران با اشاره به موضوع تحول دیجیتال به عنوان چشم انداز بانکداری، گفت: گام نخست در این زمینه برداشتن محدودیت سرمایه گذاری بانک‌ها در صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر توسط وزارت اقتصاد و دارایی و گام دوم نیز استفاده از ظرفیت استارتاپ ها برای شناسایی ریسک بیمه‌ها است.

وی مهمترین وظیفه پست بانک را تأمین مالی برای صنعت ICT عنوان کرد و افزود: پست بانک باید بتواند قدرت تحلیل و آنالیز ریسک سرمایه گذاری در پروژه‌های ICT را بدست آورد و هم اکنون به دلیل نبود این امکان، پروژه‌های ICT برای گرفتن منابع مالی در صف هستند.

آذری جهرمی وظیفه دیگر پست بانک را خدمت رسانی به مناطق محروم بیان کرد و گفت: در مدیریت قبلی پست بانک خدمات بانکداری به روستاها برده شد و این موضوع در صرفه جویی سوخت و هزینه‌ها اثرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۲۵۰ روستا به خدمات خودپردازها مجهز شده‌اند، افزود: با رفع انحصار از حوزه PSP ها گام بلندی برای توسعه بانکداری الکترونیکی و رفاه بیشتر روستاییان برداشته می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد پست بانک در چند سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در ارزیابی ملی بین بانک‌ها و در بانکداری الکترونیکی تعداد تراکنش‌های برگشتی این بانک در حد صفر بوده است.

وی افزود: از مدیریت جدید پست بانک انتظار داریم ضمن انجام مأموریت‌های ابلاغی بالادستی، تلاش کند که پست بانک به عنوان بانک تخصصی ICT بیشتر نمایان شود و این امر دور از دسترس نیست.

آذری جهرمی در بخش دیگر از سخنان خود به تقویت معیشت کارکنان شرکتی پست بانک در سال گذشته اشاره کرد و گفت: معیشت کارکنان بسیار مهم است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به جوانگرایی را یکی دیگر از اولویت‌های پست بانک عنوان کرد و درباره مدیریت مناطق پست بانک نیز افزود: شکاف بسیاری در عملکرد مناطق پست بانک مشاهده می‌شود و به همین منظور باید شاخص‌های مدیریت مناطق پست بانک به طور مداوم رصد و بررسی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم به طور رسمی ابلاغ کرد که از این تاریخ به بعد برای صرفه جویی در هزینه‌ها برگزاری همایش‌ها در وزارت ارتباطات و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه ممنوع است و شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از امکان ویدئو کنفرانس برای ارتباط و برگزاری همایش استفاده کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.