رسانه های صهیونیستی گزارش کردند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل اتهام های نخ نما پیرامون تهدیدهای ناشی از فعالیت های منطقه ای ایران را تکرار کرد و گفت: ما این تهدیدها را نادیده نمی گیریم.

وی افزود: در مقابل ایران سیاست ما روشن است: در زمینه نظامی مهار تهاجمی تلاش های ایران برای استقرار نظامی در نزدیکی مرزهای ما؛ و در حوزه سیاسی، فشار، فشار و فشار بیشتر.

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس که همواره از هولوکاست برای مظلوم نمایی استفاده می کند، با بیان اینکه در مقابل تهدید به نابودی اسرائیل تسلیم نخواهد شد، گفت: به رغم آنچه در زمان هولوکاست روی داد، ما قادر به دفاع از خود هستیم.

نتانیاهو همچنین از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به خاطر خروج از توافق هسته ای، اعمال تحریم علیه ایران و قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی خارجی تشکر کرد.

ترامپ در اردیبهشت ماه سال گذشته خروج کشور از برجام را اعلام کرد و تحریم های رفع شده توسط این توافق را علیه ایران بازگرداند.

دولت ترامپ در ادامه سیاست های ضدایرانی و غیرقانونی خود همچنین ماه گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان تروریستی خارجی افزود.

در پی این تصمیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی ارتش این کشور موسوم به سنتکام را به عنوان گروه های تروریستی شناسایی کرد.

شورای عالی امنیت ملی ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه آمریکا اعلام می‌کند که رژیم ایالات متحده آمریکا را«دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمام نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.