۱۸ تیر ۹۷، جسد جوان پتوپیچ شده‌ای که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود، در زمین فوتبالی در جنوب تهران پیدا شد. در نخستین مرحله تحقیق مشخص شد که مقتول جوانی ۲۸ ساله است که چند روزی از قتل او می‌گذرد.

در حالی که تحقیقات برای یافتن هویت مقتول ادامه داشت، کارآگاهان دریافتند گزارش ناپدید شدن جوانی به‌ نام «فرید» با مشخصات مشابه مقتول به پلیس اعلام شده است. به این ترتیب خانواده فرید احضار و جسد را شناسایی کردند.

پدر فرید به افسر پرونده گفت: پسرم با چند روز مرخصی از زندان بیرون آمده بود. روز حادثه برای تفریح با دوستانش بیرون رفت ولی دیگر بازنگشت، حالا هم که جسدش را پیدا کرده‌اند. فرید از سال‌ها پیش با یکی از دوستانش به‌ نام میثم اختلاف داشت و ما فکر می‌کنیم او  قاتل است.به این ترتیب میثم دستگیر شد و در حالی که سعی داشت در بازجویی‌ها پلیس را گمراه کند اما سرانجام مجبور به اعتراف شد.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده صبح دیروز در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت. در ابتدای جلسه خانواده مقتول درخواست قصاص کردند. سپس متهم در جایگاه ایستاد و گفت: آن روز مست بودم که در خیابان مقتول را دیدم.

من و فرید از بچگی با هم دوست بودیم و او همان زمان یک بار با چاقو به سرم زده بود. به همین خاطر از او خوشم نمی‌آمد اما آنقدر از او کینه نداشتم که تصمیم به قتلش بگیرم.

متهم ادامه داد: فرید به من گفت قرار است فردای آن روز به زندان برگردد و از من خواست تا با هم خوش بگذرانیم ، او  با حمیددوست مشترک‌مان  به خانه ما آمدند. همه مست بودیم و فرید مواد هم مصرف کرده بود. وقتی حمید رفت، من می‌خواستم به دیدن نامزدم بروم اما او اصرار داشت مدت بیشتری بماند. همین موضوع باعث شد با هم درگیر شویم. او با چاقو خودزنی کرد و یک ضربه هم به من زد. من هم چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه به او زدم. چند ساعت بعد وقتی متوجه شدم نفس نمی‌کشد، از ترس جنازه را پتوپیچ کردم. می‌خواستم آن را از خانه بیرون ببرم که پدرم سر رسید و ماجرا را فهمید. پدرم را تهدید کردم در این باره به کسی حرفی نزند. بعد شبانه جنازه را حوالی زمین فوتبال رها کردم.

با پایان اظهارات متهم، قضات وارد شور شدند تا درباره رأی این پرونده تصمیم بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.