نمایندگی ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آمریکا بی شرمانه اعضای سازمان ملل را تهدید می‌کند که یا قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کنند یا با تنبیه مواجه شوند.»

دفتر مطبوعاتی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک بیانیه‌ای را در واکنش به ملاقات برایان هوک با اعضای شورای امنیت بیانیه‌ای را صادر کرد که به شرح زیر است:

یک مقام وزارت خارجه آمریکا به نیویورک سفر کرد که با اعضای شورای امنیت ملاقات کند تا براساس ادعای نادرست وزارت خارجه آمریکا «اهمیت پاسخگوکردن ایران به خاطر عدم توجه به قطعنامه های شورای امنیت در مورد توسعه و آزمایش موشک های بالستیک» را خاطر نشان کند.

به آمریکا یادآوری می شود قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که آمریکا همبانی آن بود و به اجماع تصویب شد، جایگزین همه قطعنامه های سابق شورای امنیت در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گردید و آن قطعنامه برجام را تایید کرد.

پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ایش ذیل برجام تاکنون ۱۴ بار توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده است.همین طور، برخلاف جعلیات و دروغ پراکنی آمریکا، هیچ یک از موشک‌های ایران "طراحی شده برای پرتاب تسلیحات هسته‌ای» نیستند و لذا، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به هیچ طریقی فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک متعارف جمهوری اسلامی ایران را محدود نمی کند.در نتیجه، فعالیت های اینچنینی ایران غیرسازگار با قطعنامه نیستند بلکه خارج از چارچوب یا دایره صلاحیت قطعنامه قرار می گیرند.

اما آمریکا در نقض آشکار و جدی قطعنامه ۲۲۳۱ از برجام خارج شده است. بدتر اینکه، آمریکا به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت، بی شرمانه دیگر اعضای سازمان ملل را تهدید می کند که یا آن قطعنامه را نقض کنند یا با تنبیه مواجه شوند. این یک سیاست واقعا مخرب و ریاکارانه است.

به جای تلاش برای انتشار اتهامات ساختگی و سوء استفاده از شورای امنیت برای پیشبرد سیاست‌های بدخواهانه علیه ایران، مقامات آمریکایی بایستی مسئولانه براساس تعهدات بین المللی شان عمل کنند و به اعضای شورای امنیت توضیح دهند که چرا کشورشان قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض می کند و چرا تلاش دارند دیگر دولت ها را وادارند که همان کار را بکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.