سرهنگ محمد اقبالی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از تبعات سوء کلاهبرداری از کارت بانکی، شماره حساب خود را به افراد دیگر اجاره می دهند که سبب مشکلات عدیده ای شده است.

وی اضافه کرد: این اقدام با احتمال سوء استفاده دیگران همراه بوده که اثرات ناخوشایندی برای صاحبان این حساب ها خواهد داشت.

اقبالی تاکید کرد که صاحبان حساب های بانکی به هیچ عنوان درگاه بانکی خود را در اختیار دیگران قرارندهند چرا که اگر از درگاه بانکی آن ها هرگونه جرمی صورت گیرد باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند.

وی بیان داشت: برخی مواقع سودجویان برای رسیدن به اهداف خود، افراد کم درآمد را شناسایی و با پرداخت مبلغی ناچیز تقاضای دراختیار گرفتن کارت و شماره حساب بانکی آن ها را می کنند.

رئیس پلیس فتا البرز بیان داشت که افرادی که حساب های خود را در اختیار دیگران قرار دهند، در صورت وقوع جرم به عنوان مالک حساب باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند و ضرر و زیان شاکیان را نیز پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: طبق ماده ۲۷۴ قانون مالیات دارندگان این گونه حساب ها چه ازطریق وکالت رسمی و چه از طریق واگذاری کارت های بانکی به افراد غیر، به عنوان فرار مالیاتی مجرم محسوب می شوند.

اقبالی یادآورشد: هموطنان می توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش های پیشگیری از سایر جرائم مطلع شوند.

به تازگی اعضای یک باند ۱۲ نفره کلاهبرداری به روش کارت به کارت با ۴۳۰ شاکی در استان البرز دستگیر شدند.

به گفته سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز، تعدادی از اعضای این باند از داخل زندان با شگرد اینکه شما برنده شده اید افراد را به درگاه های بانکی کشانده و ازآنها کلاهبرداری می کردند.

وی گفت : تاکنون طبق تحقیقات انجام شده ۲۸۷ کارت بانکی از افراد مختلف اجاره و کلاهبرداری شده است .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.