"محمدجواد آذری‌جهرمی" عصر امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی استان کرمان با تأیید اینکه لینک‌های شهری و جاده‌ای استان کرمان در برخی موارد مشکل دارد، گفت: ما که در تهران هستیم اما با این مشکلات آشنا هستیم اما گویا برخی در درون استان از این مشکلات آگاهی و خبری ندارند!!

وی اتصال شبکه انتقال استان کرمان را وصله پینه‌ای دانست، ادامه داد: به نظر می‌رسد که شبکه انتقال استان کرمان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و اگر یک شبکه شهر دچار مشکل و قطعی گردد، همه دستگاه‌ها دچار مشکل خواهند شد که برازنده این استان و جمهوری اسلامی نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شبکه فیبر نوری استان کرمان باید اصلاح شود. بایستی هر شهر به صورت مستقل حداقل به دو فیبر نوری مجهز باشد.

وی با بیان این مطلب که اجرای ۳۷۰ کیلومتر فیبر نوری برای کرمان ابلاغ شده است، عنوان کرد: اتصال بین استان‌ها وظیفه زیرساخت‌هاست و داخل استان و شهرها برعهده مخابرات است، اجرای فیبر نوری وظیفه بخش خصوصی نیست و نباید تکلیف خود را بر دوش بخش خصوصی بیندازید؛ اگر پول ندارید دلیلی نمی‌شود وظیفه خودتان را بر دوش دیگری بیندازید.

آذری‌جهرمی با انتقاد شدید از اینکه در استان کرمان اجرای یک پروژه ۲۸ کیلومتری فیبرنوری (مسیر کرمان به ماهان) ۲ سال به طول می‌انجامد اظهار کرد: واقعاً نمی‌فهمم که اجرای پروژه‌ای که بر عهده دولت است را باید بخش خصوصی انجام دهد؟ این وظیفه حاکمیت است. اگر بخش خصوصی فردا گفت که فیبرم را جمع می‌کنم چه کار خواهید کرد؟ پروژه‌ای که می‌توان در ۴۵ روز اجرا کرد چرا باید ۲ ساله، اجرایی شود؟

وی با تاکید بر آنکه در شهریورماه باید شبکه انتقال استان کرمان از طریق سینا (گروه گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات سینا، به‌عنوان هلدینگ تخصصی فاو) بالا آید، اظهار کرد: انتقال استان کرمان مشکل دارد و شاخص‌های کیفی در کرمان پایین هستند، لذا باید مشکل انتقال در استان کرمان حل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از ارائه آمار متناقض در این جلسه از سوی مدیران استانی بیان کرد: باید گزارش دقیقی به بنده داده شود که اگر تا شهریور ماه همه این پروژه‌ها اعمال شود به کجا خواهید رسید؟ باید نیازهای همراه اول و ایرانسل را تأمین کنید و نیاز دسترسی را به بنده اطلاع دهید.

آذری جهرمی با بیان اینکه باید ظرف دو هفته شهرداری کرمان همکاری لازم جهت نصب سایت‌های اپراتور تلفن‌ها همراه را فراهم کند اظهار کرد: اگر شهرداری در این بازه زمانی همکاری لازم را انجام نداد؛ وظیفه دارید همه سایت‌هایی که مقرر است در کرمان نصب شود، را جمع‌آوری کنید. ۲۰ سایت ۴G در کرمان آورده‌ایم متأسفانه هنوز در انبارها بوده این درحالیست که سایر استان‌ها به دنبال چنین امکاناتی هستند و باید این ۲۰ سایت تا پایان شهریورماه اجرا شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.