به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصر الله، دبیر کل جنبش حزب الله لبنان، به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت مصطفی بدر الدین، از فرماندهان برجسته حزب الله، خبر داد.

سید حسن نصرالله با تمجید از نقش موثر شهید بدرالدین در مقاومت گفت: شهید سید مصطفی بدرالدین از نخستین مجاهدان عرصه مقاومت بود که در عنفوان جوانی به این مسیر پیوست. هنگامی که درباره شهید بدرالدین صحبت می‌کنیم از جوانی حرف می‌زنیم که به یکی از رهبران مقاوت تبدیل شد.

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان گفت: جوانان ما این مسئولیت را بر دوش خود احساس می‌کنند که فلسطین اشغال شده و هژمونی آمریکا در منطقه را درک می‌کنند. این جوانان احساس مسئولیت کردند و با تجاوز، تکبر، و استبداد به مبارزه برخاستند.

نصرالله همچنین گفت: برخی از دغدغه مقاومت نسبت به میهن، مسائل ملت و آنچه در منطقه می‌گذرد، شگفت‌زده می‌شوند. ما باید قدردان مقاومت، شهید بدرالدین و برادرانش باشیم که فرهنگ بی‌توجهی نسبت به مسائل کشور و ملت خود را طرد کردند.

او افزود: هم‌اکنون فضایی شکل گرفته که آمریکایی‌ها، برخی از اروپایی‌ها و کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس تلاش دارند تا درباره جنگ اسرائیل علیه لبنان اغراق‌گویی می‌کنند و تنها هدف آن‌ها از ایجاد چنین فضایی اعمال فشار به دولت لبنان برای تسلیم‌شدن و دادن امتیاز است. آن‌ها مقاومت را هدف قرار داده‌اند و سفرا، دیپلمات‌ها و مایک پمپئو به لبنان می‌آیند تا اینطور القا کنند که اگر می‌خواهید به شما حمله نشود، دست از مقاومت بردارید. نصرالله تأکید کرد: لبنان با ارتش و مقاومتش قدرتمند است. لبنان قوی و یک قدرت واقعی است. اجازه ندهید شما را بترسانند و علیه شما جنگ روانی راه بیندازند. هدف اصلی اعمال فشار‌ها بر لبنان، کوتاه آمدن و امتیاز دادن به ویژه در زمینه مرز‌های آبی و مزارع شبعا است.

او افزود: هدف از انتشار فضای هول و هراس، تحت فشار قرار دادن مقاومت برای دست کشیدن از برنامه موشکی و قدرت خود است. اما مقاومت نقاط قوت بزرگ و تعیین کننده‌ای دارد. سید حسن نصر الله تأکید کرد: مقاومت قدرت وارد شدن به الجلیل در سرزمین‌های اشغالی را در اختیار دارد.

سید حسن نصرالله همچنین افزود: اسرائیل با آنکه نوار غزه محاصره است، از وارد شدن به این منطقه واهمه دارد.

دبیرکل حزب‌ الله ضمن تشریح عملیات مشهور انصاریه علیه نیرو‌های رژیم صهیونیستی و ایثارگری شهید بدرالدین در این عملیات تأکید کرد: هیچ دلیلی برای ترس از دیگران وجود ندارد، اگر اسرائیل به دنبال جنگ است، استقبال می‌کنیم، دوران جنگ‌های کوتاه و پیروزی آن‌ها به سر آمده است.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: اگر ارتش اسرائیل وارد جنوب (لبنان) شود، در مقابل دوربین تلویزیون‌های جهان نابود خواهد شد. آن زمان گذشت که جنوب لبنان با یک تیپ نظامی اشغال می‌شد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه با گذشت زمان، درستیِ تصمیم مقاومت برای مبارزه با تروریسم در سوریه هر روز آشکارتر می‌شود، افزود: آمریکا داعش را با این هدف ایجاد کرد تا در برابر همه کسانی بایستد که با طرح آمریکایی-اسرائیلی برای منطقه مقابله می‌کنند. این موضوع را خود مقامات آمریکا آشکارا گفته‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: نیرو‌های آمریکایی به بهانه حضور داعش وارد عراق شدند و به این بهانه نیز در این کشور باقی مانده‌اند. داعش قرار است همچنان در طرح آمریکا نقش‌آفرینی کند. عراقی‌ها باید بدانند که دونالد ترامپ خود را مالک نفت عراق می‌داند و آن را می‌خواهد.

سید حسن نصرالله همچنین افزود: با ائتلاف جنایتکار سعودی-آمریکایی باید مقابله و آن را محکوم کرد. داعش چگونه توانست ۴۵ درصد خاک سوریه و نیمی از خاک عراق را اشغال کند؟ چه کسی پول و سلاح در اختیار داعش قرار داد؟ عربستان و وهابی‌ها داعش را کمک کردند.

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن اشاره کرد و گفت: سازمان ملل می‌گوید جنگ سعودی-آمریکایی علیه یمن تاکنون ۲۵۰ هزار کشته داشته است. اما هیچ کس چیزی اضافه‌تر نمی‌گوید، چون قصاب این جنایت‌ها آمریکا و عربستان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.