وی روز پنجشنبه نوشت: کارمندان من به دفاتر همکارانم در سنا رفته اند تا گزارش جدید سازمان ملل درباره مرگ۲۳۳ هزار یمنی (در سال ۲۰۱۹) در نتیجه جنگ تحت رهبری عربستان علیه این کشور را به آنها نشان دهند. اگر ما وتوی ترامپ درباره قطعنامه کنگره را رد کنیم و به حمایت آمریکا از این جنگ پایان دهیم، می توانیم جان هزاران نفر را نجات دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا دو بار قطعنامه کنگره را که خواستار قطع حمایت از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جنگ علیه مردم یمن بود، وتو کرد.

این قطعنامه که در ماه مارس (اسفند ۹۷) در سنای آمریکا تصویب شد، ۱۵ فروردین ماه در مجلس نمایندگان این کشور نیز با اکثریت آرا مورد تصوب قرار گرفت.

این نخستین قطعنامه ای است که در دو مجلس سنا و نمایندگان از سال ۱۹۷۳ (۱۳۵۲) تا کنون تصویب شده و پس از آن جدی تر شد که رژیم سعودی جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول به طرز وحشتناکی به قتل رساند.

این قطعنامه از ترامپ می خواهد تا نیروهای نظامی آمریکا در یمن یا آنهایی که به نوعی در این جنگ اثرگذارند را خارج کند مگر آن دسته از نیروهایی که با القاعده یمن در حال جنگ هستند.

تجاوز چهار ساله ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی رژیم سعودی به یمن تاکنون موجب کشته شدن بیش از یکصد هزار یمنی و ویرانی این کشور اسلامی شده که در این بین جان باختن ۸۵ هزار کودک فقط به دلیل سوء تغذیه و بیماری و همچنین کشته شدن ۶ هزار کودک دیگر در اثر بمباران های جنگنده - بمب افکن های ائتلاف عربی - آمریکایی، از فجایعی است که در تاریخ معاصر به ثبت رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.