تارنمای شبکه تلویزیونی «نبا»، به نقل از منابع محلی در استان های القطیف و الاحساء (در شرق عربستان) مسئولان سعودی تهدید کرده اند که اگر به هر صورت سخنی از فرزندان اعدامی شان بزنند ویا درخواست تحویل اجساد آنان کنند، بازداشت خواهند شد.

برخی اعضای خانواده های این افراد اعلام کرده اند که مسئولان عربستان تهدید کرده اند که اگر در رسانه ها، شبکه های اجتماعی، مراسم ختم یا مجالس عمومی و یا حتی سازمان های بین المللی حرفی از فرزندان اعدامی شان بزنند، بازداشت می شوند.

این منابع که به نامشان اشاره ای نشده است، تاکید کردند: سوال در مورد اجساد افراد اعدام شده یا سرنوشت افراد دیگری از خانواده هایشان که هنوز در بازداشت هستند، ممنوع شده است.

برخی منابع محلی در استان القطیف در شرق عربستان به نبا گفته اند که مسئولان سعودی خانواده افراد اعدام شده را زیر فشار قرار داده اند تا حتی مانع از برگزاری مراسم ختم آنها شوند.

مسئولان سعودی سوم اردیبهشت ماه گذشته ۳۷ شهروند خود را به بهانه واهی دست داشتن دز فعالیت های تروریستی اعدام کرد. این افراد در ریاض، مکه مکرمه، مدینه منوره، منطقه القصیم (مرکز) و منطقه شرق و عسیر در جنوب عربستان گردن زده شدند.

با اعدام این افراد، شمار افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون گردن زده شدند، به ۱۰۴ نفر رسیده است.

آخرین اعدام دست جمعی سعودی ها به سال ۲۰۱۶ باز می گردد که در جریان آن، ۴۷ نفر از جمله «شیخ نمر باقر النمر» روحانی شیعه، اعدام شدند.

دولت سعودی هر سال شمار زیادی از مخالفان خود را به بهانه مبارزه با تروریسم و با هدف مقابله با آزادی بیان به مجازات های سنگین و اعدام محکوم می‌ کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.