به دنبال افزایش تولید نفت آمریکا و احتمال افزایش عرضه نفت اوپک، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود و روند کاهش قیمت شدید جلسه قبل را تداوم بخشید. قیمت نفت در مسیر دومین هفته کاهش متوالی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۷۰ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۷ سنت افت به ۶۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز حدود ۳ درصد افت داشت.

میهیر کاپادیا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «با توجه به ادامه افزایش تولید نفت آمریکا قیمت نفت رو به کاهش گذاشته است.»

میزان تولید نفت آمریکا در طی یک سال گذشته حدود ۲ میلیون بشکه افزایش داشته و در هفته گذشته به رکورد ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. همچنین آمارهای اداره اطلاعات انرژی نشان می دهد که میزان صادرات نفت این کشور امسال برای اولین بار از مرز ۳ میلیون بشکه عبور کرده است. به گفته تحلیلگران با بهبود زیرساخت های صادرات، عرضه نفت آمریکا به بازارهای جهانی افزایش بیشتری خواهد داشت.

ویل هابز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت :«یکی از مسائلی که ما می توانیم در آینده نزدیک شاهدش باشیم از تنگنا خارج شدن میدان نفتی پرمیان در آمریکا از طریق احداث یک خط لوله جدید و افزایش ظرفیت صادرات نفت این میدان است. این خط لوله بزرگترین میدان نفت شیل جهان را به بازارهای جهانی متصل خواهد کرد.»

افزایش تولید نفت آمریکا موجب شده تا بخشی از تاثیر ناشی از کاهش عرضه نفت ایران و ونزوئلا و کاهش تولید اوپک جبران شود.

به رغم اختلالات ایجاد شده در عرضه نفت و رشد سریع قیمت ها در ماه های ابتدایی امسال، برخی از تحلیلگران معتقدند روند قیمت نفت در دراز مدت کاهشی خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.