به گزارش رویترز، در حالی که اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا موجب شده تا احتمال کاهش نرخ بهره در کوتاه مدت تضعیف شود، قیمت طلا امروز کاهش داشت و در آستانه ثبت افت قیمت هفتگی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که دیروز تا رقم ۱۲۶۵ دلار و ۸۵ سنت پایین رفته بود، امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۲۷۰ دلار و ۱۰ سنت رسید. از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت فلز زرد ۱.۲ درصد افت داشته است. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۲۷۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

در حالی که فعالان بازار پس از صحبت های اخیر رئیس فدرال رزرو آمریکا امکان کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک را ضعیف می دانند، ارزش دلار در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار دارد. اما در عین حال بازار در انتظار انتشار آمارهای بازار کار آمریکا در اواخر امروز است تا میزان سلامت اقتصاد آمریکا را دقیق تر بسنجد.

تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاه می کنند.

روز چهارشنبه فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود نرخ بهره را ثابت نگه داشت و جرومی پاول رئیس این نهاد پولی گفت که فعلا نیازی به ایجاد تغییر در سیاست های پولی نیست و ریسک های مربوط به پایین بودن نرخ تورم به عوامل در حال گذار مربوط می شود.

نتایج نظرسنجی رویترز از تحلیلگران نشان می دهد که کند شدن رشد اقتصاد جهانی، آشفتگی در بازارهای بورس، تاخیر در افزایش نرخ بهره و تضعیف نسبی ارزش دلار موجب خواهد شد که قیمت متوسط سالانه اونس طلا به بالاترین رقم از سال ۲۰۱۳ برسد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۷۴۵.۵۲ تن رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.