روزنامه واشنگتن پست با انتشار گزارشی درباره وضعیت داعشی‌های عراقی که به کشورشان تحویل داده شده‌اند، نوشت: مقامات بلندپایه عراقی در تلاش برای ایجاد یک اردوگاه ویژه به منظور جدا کردن حدود ۳۰ هزار داعشی عراقی تحویل گرفته شده از نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا در این اردوگاه هستند.

 

این روزنامه در ادامه نوشت: درحالی که عراق برای بازگرداندن شهروندان بازداشت شده خود در سوریه تلاش می‌کند، گروه‌های امدادی و انسانی نیز انتقال آنها به بازداشتگاه‌های مجزا را رد می‌کنند، چراکه چنین شرایطی مانع از بازگشت آنها به جامعه می‌شود و حتی می‌تواند افراطگری برخی از آنها را افزایش دهد.

 

در این گزارش آمده است: مقامات بغداد ماه‌هاست که در حال مذاکره برای بازگرداندن بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی به کشورشان هستند که در حال حاضر در بازداشت نیروهای سوریه دموکراتیک به سر می‌برند.

در همین راستا، یک مقام عراقی که نخواست نامش فاش شود اظهار کرد: هدف از این کار انتخاب یک مکان ویژه برای مهار اشخاص مذکور به دلایل امنیتی و به خاطر زنده ماندنشان است، چراکه در صورت بازگشت این افراد به خانه‌هایشان، با اقدامات انتقام جویانه خانواده‌هایی مواجه خواهند شد که نزدیکان خود را در نبرد با داعش از دست داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.