الجزیره نت نوشت, ماتیو کول در مقاله ای طولانی در پایگاه اینترنتی اینترسبت آمریکا خبر داد, اریک پرینس بنیانگذار شرکت خدمات امنیتی بلک واتر در ژانویه ۲۰۱۷ یعنی از زمانی که تلاش های ترامپ برای قدرت گرفتن در آمریکا کاملا جدی شده بود, سعی کرد تا بار دیگر شرکت بلک واتر را احیا کند.

نویسنده معتقد است, تا قبل از حضور اریک پرینس, از فرماندهان پیشین نیروی دریایی آمریکا, در نشستی که با حضور یکی از بانکداران روس, محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و برخی از چهره های دیگر در جزیره سیسیل (اقیانوس آرام), برگزار شده بود پیش بینی نمی شد او بخواهد با چنین روشی فعالیت شرکتش را پویا کند اما پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای بنیانگذار شرکت بدنام بلک واتر فرصت جدیدی بود تا بار دیگر ابراز وجود کند. بلک واتر پیش از این به دلیل دست داشتن در حمله به شهروندان عراقی در بغداد از فعالیت در عراق منع شده بود.

محمد بن زاید تمام افراد خاندان حاکم بر امارات و مشاوران نزدیک خود را در نشست مشورتی جزیره سیسیل حاضر کرده بود, این نشست با این هدف برگزار شده بود که برای اتخاذ راهبردی تصمیم گیری شود که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات, با سیاست ها و ایده های مد نظر دولت جدید آمریکا همخوانی داشته باشد. اما حضور پرینس در این نشست به این دلیل بود که او از دوستان نزدیک ترامپ و برخی از اطرافیان ترامپ است. از جمله مباجث مطرح شده در نشست سیسیل چاره اندیشی درباره جنگ های داخلی یمن, سوریه و لیبی بود ضمن اینکه تهدیدات داعش و رقابت بلندمدت امارات با ایران نیز از دیگر مباحث این نشست اعلام شده است. البته اریک پرینس در نشست سیسیل در قامت مشاور غیر رسمی دولت آینده آمریکا حاضر شده بود اما در همان نشست و به گواهی منبعی نزدیک به یکی از مقامات امارات, محمد بن زاید به حاضران, به ویژه به مشاوران و مقامات اماراتی گفته بود, اریک از دوستان اوست. محمد بن زاید افزوده بود, به خاطر پرینس است که تروریست دیگر در امارات فعالیت ندارند و او بود که به مشکل دزدان دریایی سومالی در امارات پایان داد.

همین منبع فاش ساخت, محمد بن زاید خطاب به حاضران در نشست گفته بود همه آنان به اریک پرینس مدیونند زیرا او کارهای بسیار خوبی انجام داده است که یکی از این کارها تسهیل در پرداخت هشت میلیارد دلار پول به کارل دیمیتریف مدیر عامل صندوق ذخیره ارزی روسیه است که از افراد بسیار نزدیک به ولادیمیر پوتین به شمار می آید. اگر چه بعدها و با به پیش کشیده شدن پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا, اریک پرینس با حضور در کنگره آمریکا ضمن ادای سوگند مدعی شده بود که دیدارش با دیمیتریف هیچ ارتباطی به فعالیت های ترامپ نداشت و این دیدار تنها بر حسب اتفاق بود, او به نمایندگان کنگره گفته بود حتی گفتگوهایش با دیمیتریف نیز درباره جنگ و کشتار در سوریه و عراق بود.

به طور کلی ارتباط موسس شرکت بلک واتر با محمد بن زاید به سال ۲۰۰۹ باز می گردد, او در آن زمان با بن زاید توافق کرده بود تا یگانی با نام یگان ویژه مبارزه با تروریسم تشکیل دهد.البته این توافق بعدها فرجام خوشی برای بلک واتر نداشت تا آنکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد و این بار ورق به سود این شرکت برگشت.

در بخشی از مقاله فاش شد اریک پرینس اندکی قبل از آنکه ترامپ به طور رسمی سمت ریاست جمهوری را به دست بگیرد در یک دیدار نیم ساعته با ولادیمیر پوتین نشست داشت که این مورد, در تحقیقات پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا, به شدت مورد توجه نمایندگان کنگره بود.

نویسنده مقاله می افزاید, امارات در دوران حاکمیت محمد بن زاید با بهره برداری از سرمایه نفتی در پی تبدیل شدن به بزرگ ترین مشتری تسلیحاتی در جهان است, این کشور سومین وارد کننده بزرگ تسلیحات آمریکایی به شمار می آید, به طور کلی کشورهای کوچک خلیج فارس روی کار آمدن ترامپ در آمریکا را فرصتی می دانند تا بتوانند نفوذ نظامی و اقتصادی خود را در منطقه و خارج از منطقه تقویت کنند.

در هر حال موسس بلک واتر تلاش هایش را برای از سرگیری فعالیت شرکتش آغاز کرد و این بار سعی دارد شرکت را به هواپیما, کشتی, وسایل نقلیه مختلف, سلاح, تجهیزات مخابراتی, نیروی انسانی و بخش پشتیبانی مجهز کند.

گفتنی است اریک پرینس در جنوب عراق یک شرکت امنیتی تشکیل داده بود, مقر اصلی این شرکت در هنگ کنگ بود و شعبه ای نیز در امارات داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.