روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با عنوان «پهپادهای مسلح» به تشریح قدرت دفاع پهپادی مقاومت انصارالله در برابر تهاجم وحشیانه ائتلاف سعودی علیه مردم خود پرداخته است.

در بخشی از این گزارش آمده است که افراد آگاه در این خصوص اعلام کرده اند که پهپادهای مسلح حوثی ها در یمن دقت و بُرد بسیار بیشتری در مقایسه با آن چیزی دارند که آمریکا و هم پیمانان این کشور در خلیج‌فارس آشکارا به آن اعتراف کرده‌اند.

به گزارش این رسانه، پهپادهای مذکور با چنین توانی نشان می‌دهند که فن آوری که هم اکنون در اختیار آنها است، چگونه می‌تواند برای آمریکا و متحدان این کشور در خلیج فارس مخاطره آمیز باشد.

وال استریت ژورنال یکی از نمونه‌های این مسأله را هدف گیری پالایشگاه نفت «آرامکو» عربستان خارج از «ریاض» در ماه جولای عنوان کرده است.به گزارش رسانه آمریکایی مذکور، در همان ماه یکی دیگر از پهپادهای حوثی ها هم با عبور از سامانه پدافند هوایی در فرودگاه بین‌المللی «ابوظبی» منفجر شد و پروازها را نیز برای مدتی متوقف کرد.

به گزارش این رسانه، علیرغم اینکه امارات این حمله را تکذیب کرد، اما رسانه‌های آمریکا آن را مورد پوشش رسانه‌ای خود قرار دادند؛ بعدها متوجه شدیم که چنین حمله‌ای از سوی حوثی ها روی داده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.