عزت الله یوسفیان ملا، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت آغاز ماه مبارک رمضان گفت‌: سه سال است از عمر مجلس دهم می گذرد. بهتر است ما نمایندگان خودمان را ارزیابی کنیم که در این مدت موفق بوده ایم یا خیر. مجلس دهم از لحاظ جمع نخبگان و تحصیلات عالیه نمایندگان در ۹ دوره مجلس سرآمد است. آیا خروجی این مجلس شورای اسلامی با این شرایطی که بیان‌ کردم تناسبی داشت؟ آیا دستاوردهای این مجلس با کیفیت‌های آن مطابقت داشت؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از هیات رییسه تشکر می‌کنم چرا که برای رسیدگی به امورات مجلس شورای اسلامی بسیار تلاش کردند، ولی انتظار است که نسبت به حفظ شأن مجلس شورای اسلامی بیشتر تلاش کنند. اگر مطلبی علیه یک نماینده بیان‌ می‌شود هیات رییسه و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید آن را پیگیری کند. اگر موضوع صحت داشته باشد و خدای نکرده نماینده ای تخلفی کرده باشد با آن برخورد شود و اگر صحت نداشته باشد و تهمت باشد باز هم باید موضوع پیگیری شود.

یوسفیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که قانون اساسی باید به روز شود و اشاره به این که قانون اساسی خون بهای آزادمردان است، اضافه کرد: با استناد به اصل "۱۷۷" قانون اساسی آغاز امر بازنگری در قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری به رییس جمهور داده شده است، ولی در این اصل مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه ای بر عهده دارد. نحوه انتخاب شدن اعضای بازنگری توسط مجلس شورای اسلامی و قانون تعیین می‌شود، اما ما به این وظیفه عمل نکردیم. باید توجه کرد که بازنگری، اعتقاد به خود قانون اساسی است.

وی در ادامه اظهارات خود از حضور آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه قدردانی کرد و  گفت‌: قوه قضاییه وظایف و سازمان‌های سنگینی دارد. از حضور ایشان در این مدت تشکر می‌کنیم و همچنین به آقای رییسی خوشآمد می گوییم. ایشان دارای تجربه و از جایگاه خوبی برخوردار هستند.

یوسفیان تاکید کرد: سیل اخیر جانکاه بود. امیدواریم که دولت به وظایف خود در این خصوص عمل کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید به مطالبات معلمان و هزینه بالای زندگی بازنشستگان توجه شود. از آقای نوبخت که در سازمان برنامه و بودجه گام های موثری را برداشته اند تشکر می‌کنم. همچنین تلاش های وزارت کشور، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه را در روزهای عید و در روزهای سیل ارج می نهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.