سید رضی آقامیری با بیان این مطلب اظهار کرد: آنچه دولت ترامپ علیه اقتصاد ایران روا داشته یکی از سخت‌ترین دورانی است که ما آن را تجربه کرده‌ایم و تحریم‌های یکجانبه و ضد انسانی آمریکا بسیاری از فعالیت‌های ما را تحت‌الشعاع قرار داده است. در چنین شرایطی استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود بیشترین اهمیت را دارد.

 

وی با بیان اینکه فلسفه اصلی صادرات کالا در نقل و انتقال ارز نهفته است، تاکید کرد: در طول ماه‌های گذشته با افزایش تحریم‌ها، جابجایی پول بسیار دشوار شده است.

 

این فعال اقتصادی ادامه داد: در چنین شرایطی باید تلاش کرد بهترین شرایط برای صادرکنندگان واقعی به وجود آید اما اگر همچنان با دستورالعمل‌های نابجا، فضای فعالیت در همین حد نیز از بین برود نمی‌توان انتظار داشت عبور از شرایط فعلی به راحتی امکان پذیر باشد.

آقامیری با بیان اینکه سهم بخش خصوصی در اقتصاد ایران کاهش یافته، تصریح کرد: متأسفانه در شرایط بر هم خوردن شفافیت اقتصادی شرکت‌های خصولتی بیشترین نفع را می‌برند و با سیاست‌هایی که سال گذشته اجرایی شد، صاحبان رانت نیز از فضای شکل گرفته منتفع شدند. این در حالی است که سابقه اقتصاد کشور نشان می‌دهد بخش خصوصی واقعی در شرایط تحریم به شکل قابل توجهی کمک حال دولت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید سیاست اقتصادی ما صبر و مدارا باشد تا ببینیم دقیقاً با چه فضایی روبه‌روییم و چه قدر آزادی عمل داریم. در کنار آن باید تلاش کرد با سیاست‌های تسهیل کننده، صادرکنندگان را حمایت کرد تا بتوان از فضاهای باقیمانده، بیشترین استفاده را برد.

تحریم‌های اقتصادی یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر ضد مردم ایران "تروریسم اقتصادی" نیز خوانده شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.