محمد حسین قربانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط سخت که دشمن در میدان‌های اقتصادی، سیاسی و فضای مجازی آرایش جنگی گرفته است لازم است که جهت استفاده از همت حداکثری از تمامی ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده کنیم. در این راستا باید به اقتصاد مقاومتی، وحدت قوا و محرم دانستن مردم دقت کرده و از تجربه گران سنگ هشت سال دفاع مقدس بهره گیریم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ضمن تبریک هفته کارگر و هفته معلم گفت: کارگران استوانه اقتصادی کشور هستند در مورد فرهنگیان نیز از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم که جهت رفع تنگناهای این قشر بکوشند امروز فرهنگیان ما در شرایط نامطلوبی زندگی می‌کنند بزرگترین سرمایه یک کشور نیروی انسانی است تعلیم و تربیت این نیرو توسط آموزش و پرورش صورت می‌گیرد اگر باور داریم که هویت فرهنگی ما در دستان معلم است باید برای امورات این قشر فرهیخته تلاش کنیم.

وی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش گفت: مصداق کار در حمایت از فرهنگیان اجرایی کردن این سند است. سند تحول آموزش و پرورش ریلگذاری آینده کشور را مورد توجه قرار داده است.

قربانی ضمن تبریک هفته هلال احمر گفت: مصداق خدمت خالصانه در جریان سیل اخیر اقدامات این ارگان است. سیل بی سابقه اخیر در برخی استان‌ها باعث خسارات و بر بعضی نقاط کشور برکاتی داشت. اما آن چه برای همه درس عبرتی بود داشتن یک ستاد مدیریت بحران واحد در کشور است. این ستاد می‌تواند از هدر رفتن منابع جلوگیری کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس پیشرفت کشور ذیل سه مقوله اقتصاد، امنیت و اعتماد تعریف کرد و افزود: متأسفانه با بی تدبیری، ندانم کاری‌ها و آزمون و خطاها و عدم شجاعت در تصمیم گیری و نداشتن شهامت در نظارت – که ابزار اصلی دولت در تنظیم بازار است - اعتماد عمومی مردم کم رنگ شده است. آیا در کشور با رانت خودرو، دارو، گوشت و نهادهای دامی و … مقابله شده است؟

این نماینده مردم در مجلس در دهم ادامه داد: چگونه یک شبه برای یک محصول ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر می‌گیریم و در همان شب آن ارز را به ارز نیمایی تبدیل می‌کنیم؟ این رانت به جیب چه کسانی می‌رود؟ ۱۴ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی در اختیار قرار دادید چه کسانی از این ارز استفاده کردند؟ آیا این اعتبار در سبد کالاهای خانواده‌ها مؤثر بود؟ کدام عقل سلیم می‌پذیرد که از یک طرف دام زنده را با هواپیما وارد کنید و از طرف دیگر دام صادر کنیم؟ چرا از بهترین ابزار مدیریت واردات و صادرات یعنی تعرفه به خوبی استفاده نمی‌شود؟ این ضعف نشان می‌دهد که یا توان مقابله با این مفسده را نداریم و یا اراده در میان نیست.

قربانی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای کنترل بازار گفت: این دستور را به فال نیک می‌گیریم اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس در مورد احتمال افزایش قیمت بنزین تاکید کرد: در این شرایط نابسامان که دغدغه مردم معیشت است افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه به صلاح نیست. بارها از زبان آقایان شنیده شده است که در سال ۹۸ هیچ گونه افزایش قیمت بنزین نداریم مجلس نیز در بودجه سال ۹۸ چنین مجوزی نداشته است. چگونه یک شبه چنین شایعه‌ای پخش می‌شود؟ چرا با مجلس مشورت نکردید؟ چه دست‌هایی در کار است که می‌خواهد برای نظام هزینه ایجاد کند؟

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دولت شهامت حل یارانه ثروتمندان را ندارد از مجلس درخواست می‌کنم که جهت حل یارانه ۴۰ میلیون ثروتمند و سه میلیون ایرانی خارج از کشور و همچنین حذف پرداخت‌های غیرضرور نیز اقدام کند. از رئیس جمهور می‌خواهم که درباره اجرایی شدن تبصره ۱۶ قانون ۹۸ یعنی بخشودگی جرایم و دیرکرد وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون را اجرایی کند این موضوع متأسفانه به تفکر یک بام و دو هوا تبدیل شده است.

قربانی ضمن درخواست از برنامه ریزی وزارت جهاد برای ماه رمضان گفت: این سازمان فقط شهر تهران را نبیند به خدا مردم شهرهای دیگر نیز دچار مشکلات عدیده ای هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.