سیدهادی بهادری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه) در نطق میان دستور خود با بیان اینکه روز کارگر در آذربایجان غربی به روز تحریم مجلس و دموکراسی تبدیل شد، گفت: هدف من از این نطق دفاع از کیان مجلس و نمایندگان مردم است لذا لازم است یادآوری کنم امام خمینی(ره) فرمودند؛ مجلس در راس امور و امید ملت است و مقام معظم رهبری فرمودند؛ مجلس امید نظام و مظهر اقتدار و اختیار ملت است.

شان مجلس توسط مدیری دولتی در ارومیه به سخره گرفته شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شان مجلس که حاصل تلاش‌های فراوان از مشروطه تاکنون است توسط مدیری دولتی در ارومیه به سخره گرفته شد و مردم منتظر برخورد مجلس با این بی‌حرمتی هستند لذا از اقدامات آقای یوسفیان‌ملاء و قاضیان با تجربه بسیار قدردانی می‌کنم.

استاندار آذربایجان غربی بدون یک روز سابقه مدیریت دولتی به استانداری استان گمارده شد

وی همچنین خطاب به وزیر کشور بیان کرد: استاندار آذربایجان غربی بدون یک روز سابقه اجرای در مدیریت دولتی با فشار بی‌سابقه جنابعالی و توصیه‌های مشفقانه حامیان دولت به  استانداری استان بسیار حساس و مرزی گمارده شد اینک بدترین افتراها و اکاذیب را به نماینده مردم زده و به فساد متهم کرد لذا همانطور که در گذشته نیز گفته‌ام اگر ثابت نکند شرف ندارد.

عده‌ای شعار فساد ستیزی را کوششی برای ناکارآمدی خود قرار دهند/اجازه نخواهیم داد دوران بگم بگم‌ها تکرار شود

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه به برکت وجود فضای مجازی نحوه برخورد یکی از مدیران برای مردم نمایان شد و چه بسا که ظلم‌های بسیاری توسط چنین مدیرانی به مردم رفته است خطاب به رئیس جمهور، گفت: باید به بدعت‌های زشت مدیران پایان داده شود چراکه ما نیز خواهان شدیدترین برخوردها با فسادهای اقتصادی هستیم اما عده‌ای شعار فساد ستیزی را کوششی برای ناکارآمدی خود قرار دهند ما اجازه نخواهیم داد دوران بگم بگم‌ها تکرار شود.

استاندار آذربایجان غربی به یکی از عوامل بحران‌زا تبدیل شده است

بهادری بیان کرد: استاندار آذربایجان غربی که باید مسئول برقراری نظم و امنیت در استان باشد در یکی و نیم سال گذشته، خود به یکی از عوامل بحران‌زا تبدیل شده است و امنیت عمومی و روانی را به مخاطره انداخته است و هرچند روز یک بار با یک اظهارنظر نپخته بحران خودساخته می‌سازد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر کشور اظهار کرد: اگر استاندار یا مدیر دولتی علیه هر فردی ادعایی مبنی بر فساد دارد می‌تواند با ارسال پرونده‌شان به قوه‌قضاییه پیگیر حقوق مردم باشد لذا اتهام‌زنی و نشر اتهام در رسانه‌ها ضمن تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن اتحاد مردم فایده دیگری ندارد.

آقای روحانی استاندار شما باید خود را خادم مردم بداند نه حاکم آن‌ها

وی با خطاب به رئیس‌جمهور با بیان اینکه جناب آقای روحانی استاندار شما باید خود را خادم مردم بداند نه حاکم آن‌ها، تاکید کرد: نباید مدیران میانی و استانی را تحت فشار قرار دهد تا آن‌ها نیز برای حفظ میز خود اجازه اصاعه‌ادب و بی‌حرمتی به صاحت مقدس مجلس کنند.   

بهادری با یادآوری اینکه آمار رسمی بیکاری در استان آذربایجان غربی از سال‌های ۹۴ تا ۹۷ از  ۹/۱۰ به  ۷/ ۱۴ درصد  رسیده اما استاندار حتی تاب قبول آمار  را نداشته و برنامه‌ای برای استان در نظر نگرفته است، مطرح کرد: استاندار پس از اعتراض چند ماه قبل بنده آغاز به تدوین برنامه آمایشی استان کرده است هرچند در نظام برنامه‌ریزی این نوع برنامه‌ریزی صرفا یک سیاستگذاری است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به وزیر کشور با بیان اینکه اگر استاندار شما فسادی را کشف کرده و طی۲ سال گذشته به قوه‌قضاییه اعلام نکرده به‌یقین تخلف کرده است و اگر نسبت به تخلف اطمینان پیدا نکرده چرا با آبروی افراد بازی می‌کند؟!، اضافه کرد: ادب حکم می‌کند استاندار در پایین تریپون وسط صحبت‌های سخنران جلسه نپرد و تحمل انتقادهای عملکردی را داشته باشد و نماینده را به دروغگویی متهم نکند.

استاندار آذربایجان غربی یکی از عوامل دو قطبی کردن استان

وی با اشاره به اینکه استاندار باید عامل ایجاد وحدت در استان باشد اما استاندار آذربایجان غربی یکی از عوامل عدم انسجام نمایندگان استان و دو قطبی کردن جامعه آذربایجان غربی شده است، اظهار کرد: همچنین وی اطلاعی از مسائل اجرایی ندارد و با برخوردهای عجولانه، احساسی، اظهارنظرهای خلق‌الساعه و عدم مشورت‌پذیری از مشکلات غیرقابل قبول است.

بهادری معتقد است استاندار به دلیل عدم اطلاع از تاریخ منطقه و اظهارنظرهای بی‌مطالعه عامل ایجاد بحران‌های اجتماعی و تشدید اختلاف قومی میان دو قوم بزرگ ترک و کرد در آذربایجان غربی شده است.

استاندار آذربایجان غربی از شهر خود به این استان مدیرکل وارد می‌کند!

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه استاندار آذربایجان غربی از شهر خود بجنورد به این استان مدیرکل وارد می‌کند، افزود: به عنوان مثال مدیرکل "تحول اداری" که یک فرهنگی در بجنورد بوده است قرار است در استان آذربایجان غربی تحول ایجاد کند!  

وی با اشاره به اینکه استاندار آذربایجان غربی پروازی است، توضیح داد: این استاندار طی ۱۹ ماه گذاشته ضمن آنکه دو ماه به دلیل بیماری غایب بود هر هفته برای رسیدگی به وضعیت خانواده‌اش در تهران به مرکز مراجعه می‌کند، آقای روحانی اما استاندار شما فرق میان اقتدار و استبداد را نمی‌داند.

مردم آذربایجان به بوسیدن عکس و دست مقامات عادت ندارند/مردم این تحقیر را برنمی‌تابند

نماینده مردم ارومیه مطرح کرد: مردم آذربایجان به بوسیدن عکس و دست مقامات عادت ندارند و این تحقیر را برنمی‌تابند و اگر در جلسات روز کارگر و معلم نقد تند نکردم صرفا به دلیل نشان دادن والای مردم فرهنگ اذربایجان در احترام به مهمان بود، در نهایت اینجانب پیگیر توهین‌ها، افترا، تشویش اذعان و نشر اکاذیب استاندار دولت به نماینده آذربایجان خواهم بود و تمام ابزارهای قانونی در دستگاه قضایی استفاده می‌کنم و امروز موضوع استیضاح وزیر کشور را در مجلس کلید خواهم زد.

بنابراین گزارش علی مطهری که نیابت مجلس را دردست داشت در ادامه نطق این نماینده از طرف نمایندگان استان آذربایجان غربی، گفت: نظر برخی از نمایندگان استان غربی نسبت به انتقاد به استاندار این استان غیر از این است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.