برخی رسانه های مالزیایی به نقل ازشورای دولتی رصد هلال ماه رمضان در این کشور با انتشار جدول زمان بندی ماه مبارک رمضان فردا (دوشنبه ) را اولین روز از ماه مبارک رمضان ۱۴۴۰ ه.ق در این کشور جنوب شرق آسیا اعلام کردند.نیو استریت تایمز با انتشار گزارشی دراین زمینه اعلام کرد که این شورا شروع ماه مبارک رمضان برای مسلمانان در مالزی را براساس گزارش جستجوگران در ۲۹ مرکز رصد هلال ماه، اعلام کرده است.طبق گزارش شبکه الجزیره ماه مبارک رمضان در اندونزی نیز از فردا (دوشنبه) ۶ ماه مه برابر با ۱۶ اردیبهشت آغاز خواهد شد.برخی رسانه ها نیز از شروع این ماه در سنگاپور از فردا ( دوشنبه ) خبر داده اند.این گزارش ها حاکی است در استرالیا و نیوزیلند در قاره اقیانوسیه نیز دوشنبه به عنوان نخستین روز از ماه مبارک رمضان برای مسلمانان این دو کشور اعلام شده است.

سه شنبه آغاز ماه مبارک رمضان در پاکستان

ستاد رویت هلال ماه پاکستان در کراچی اعلام کرد: به احتمال زیاد پس فردا سه شنبه ابتدای ماه مبارک رمضان در این کشور خواهد بود.«مفتی منیب الرحمن» رئیس ستاد رویت هلال ماه پاکستان که در کراچی مستقر است در این زمینه گفت: امشب بار دیگر آسمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما به احتمال زیاد ماه مبارک رمضان از سه شنبه در این کشور آغاز می شود.سازمان هواشناسی پاکستان اعلام کرد رویت ماه امکان پذیر نیست و به احتمال زیاد فردا دوشنبه ۳۰ شعبان و سه شنبه ابتدای ماه رمضان خواهد بود

چین دوشنبه را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد

انجمن اسلامی پکن به عنوان بزرگترین نهاد مذهبی مسلمانان چین اعلام کرد فردا دوشنبه برابر با ششم می (۱۶ اردیبهشت) اولین روز ماه مبارک رمضان در این کشور است. به گزارش ایرنا، برای مردم مسلمان چین، رمضان مبارک ترین ماه سال به حساب می آید مسلمانان این کشور ضمن برگزاری عبادات و فعالیت های مذهبی خود، از مسجد به عنوان اصلی ترین کانون این فعالیت ها و گردهمایی ها بهره می‌گیرند. با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان حال و هوای خاصی در زندگی مسلمانان چین مشاهده می شود و آنان چه قبل از شروع این ماه و چه در طول ماه مبارک رمضان، آیین های خاصی برای خود دارند. در سراسر مناطق چین از پکن پایتخت این کشور گرفته تا مناطق دور دست از جمله استان های شمالی، شمال غربی و نواحی جنوبی، مسلمانان در این ماه نماز خود را در کنار دیگر فعالیت های مذهبی در مساجد برگزار می کنند. بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، حدود ۲۳ میلیون نفر از جمعیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری چین مسلمان هستند که در نقاط مختلف این کشور پهناور پراکنده هستند و آنان نیز همانند سایر مسلمانان دنیا با برگزاری آداب و رسوم خاص خود، آیین های این ماه را هر چه باشکوه تر برگزار کنند.

بر اساس آمارهای غیر رسمی، تعداد مسلمانان کشور چین تا ۵۰ میلیون نیز اعلام شده است.

فردا دوشنبه در افغانستان اول ماه رمضان اعلام شد

دادگاه عالی افغانستان اعلام کرد فردا دوشنبه ۱۶ اردیبهشت برابر با اول ماه مبارک رمضان است.

دادگاه عالی افغانستان امروز یکشنبه در اطلاعیه ای نوشت که هلال ماه مبارک رمضان مطابق اصول شرعی در عربستان مشاهده شده و به هیمن دلیل دوشنبه اول رمضان است. وزارت حج و اوقاف افغانستان در اطلاعیه ای رسیدن ماه مبارک رمضان را به مردم این کشور تبریک گفته و از شهروندان خواسته است تا در این ماه مبارک با تقسیم صدقه برای نیازمندان، تحکیم برادری و پایان جنگ و خشونت دعا کنند. وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان نیز که مسولیت دارد تا روزهای تعطیلی را مشخص و به مردم ابلاغ کند، با انتشار اطلاعیه ای اول رمضان را تعطیل اعلام کرد. این وزارت همچنین ساعت کاری در این ماه را از هشت صبح تا یک بعد از ظهر در سراسر این کشور اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.