وحید مرندی‌مقدم امروز در نشست خبری گفت: بازار ماه مبارک رمضان توسط بازرسین کیفیت مواد غذایی تحت کنترل خواهد بود که با انطباق استاندارد کالای مورد نیاز مردم عرضه شود.

وی با اشاره به مواد غذایی پر مصرف این ماه، گفت: به تمام ادارات استاندارد در سراسر کشور این دستور ابلاغ شده چراکه سلامتی مردم بسیار مهم است و این نظارت از سوء استفاده افراد سودجو کم می کند.

مرندی مقدم با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم ایمنی غذای مردم مورد تهدید قرار گیرد، اظهار داشت: این دستور با اعتباری بیش از سال گذشته، اواخر فروردین به استانها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به طرح نظارت نوروز ۹۸ گفت:  در این طرح کشوری،  بیش از ۱۹ هزار بازدید از مراکز عرضه کالا انجام شده که طی آن ۱۶ هزار و ۵۰۰ وسیله سنجش مورد بازرسی قرار گرفت. همچنین ۴ هزار و ۵۰۰ جایگاه سوخت، بازرسی شد.

مرندی مقدم، اذعان داشت: ۱۳۷ مورد بازدید از مراکز تفریحی و شهربازی‌ها و هزار مورد خرید نمونه در سطح کشور در طرح کنترل کیفیت نوروزی، بررسی و اعلام شد.

وی گفت: از بازرسی‌هایی که مشمول استاندارد هستند ۹ هزار و ۷۰۰ کالای غیر استاندارد از سطح بازار جمع آوری شد که از این مقدار ۱۰۴ مورد عدم الصاق برچسب انرژی داشت، ۳۴۶ مورد اعلام تخلف به تعزیرات گزارش شد.

معاون سازمان استاندارد ملی کشور، گفت: ۱۶۵ کالای غیر استاندارد که قابلیت تبدیل به مواد مصرفی دیگری نداست، معدوم شد.

مرندی مقدم با عنوان اینکه بیشتر تخلفات در استان های پرتردد گزارش شده تاکید کرد که استاتدارد بحث کیفیت را دنبال می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.