حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها طی صبح امروز (۱۶ اردیبهشت) است، اظهار کرد: به‌تدریج در طول روز بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود که افزایش میزان ابرناکی و سرعت وزش باد را در برخی ساعات به دنبال دارد.

 

وی ادامه داد: این وضعیت جوی کم و بیش تا فردا (۱۷ اردیبهشت) ادامه دارد و با تغییر شرایط جوی از بعد ازظهر، به‌تدریج بر سرعت باد افزوده می‌شود همچنین در برخی ساعات شبانگاه وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه دمای هوا در پایتخت تا روز آینده روند افزایشی دارد، تصریح کرد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۱۶ اردیبهشت) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط سالم قرار دارد.

به گفته شهبازی ناپایداری‌های جوی طی فردا (۱۷ اردیبهشت) سبب بهبود شرایط کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۸۳ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۵ همچنان در شرایط سالم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.