دیلی میل گزارش داد، &#۳۹;خوان گوایدو&#۳۹; در گفت: وگو با شبکه بی بی سی اعلام کرد که وی پس از تلاش نافرجام اخیر برای سرنگونی نیکلاس مادورو، تمامی گزینه‌ها را بررسی خواهد کرد.

وی در این گفت: وگو مدعی شد که از حمایت بیش از ۵۰ درصدی کشور‌های جهان برخوردار بوده و حمایت‌های واشنگتن نیز مهم به شمار می‌رود.

این اظهارات گوایدو در حالی مطرح شده که &#۳۹;مایک پمپئو&#۳۹; وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که نیکلاس مادورو نمی‌تواند بخشی از آینده ونزوئلا باشد.

پمپئو افزود: فکر کنم مواضع رئیس جمهوری آمریکا در این زمینه بسیار محکم است.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی در این رابطه که آیا وی تمایل دارد ترامپ و ارتش آمریکا در ونزوئلا مداخله کنند، گفت: این مسئولانه است که احتمال مداخله بین المللی را بررسی کنیم.

پمپئو همچنین روز گذشته عنوان کرد که دولت ترامپ در حال آماده شدن برای استفاده از یکسری گزینه‌ها در راستای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو است.

وی مدعی شد که سرنگونی دولت کاراکاس قریب الوقوع است و اینکه حمایت‌ها ازخوان گوایدو همچنان قوی است.

از سوی دیگر شبکه سی بی اس آمریکا گزارش داد که &#۳۹;یون گویکوچئیا&#۳۹; یکی از رهبران مخالف دولت ونزوئلا که از اوت ۲۰۱۶ تا نوامبر ۲۰۱۷ زندانی بود، یکی از اعضای مهم تیم خوان گوایدو محسوب می‌شود.

وی روز گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه سی بی اس عنوان کرد که مخالفان دولت ونزوئلا در برخی سطوح با روسیه ارتباط برقرار کرده اند.

وی افزود: آنچه ما در مورد ارتباط با روسیه انجام داده ایم، ابراز عزم و تعهدمان در قبال سرمایه گذاری پیشین روس‌ها در ونزوئلا و همچنین دعوت از آن‌ها برای سرمایه گذاری بیشتر و مشارکت در ونزوئلا جدید بوده است. ما اخیر یک بار و طی یکسال گذشته دو مرتبه با روس‌ها ارتباط برقرار کردیم.

گویکوچئیا در مورد احتمال مداخله نظامی در ونزوئلا خاطر نشان کرد: هیچ کس خواهان مداخله نظامی در این کشور نیست، اما ممکن است گزینه‌ای محتمل باشد. ممکن است بعد‌ها لازم باشد. ما خواهان یک ونزوئلای دمکراتیک، آزاد و مستقل که به صورت صلح آمیز محقق شود، هستیم. نمی‌خواهیم جنگی در ونزوئلا آغاز شود و بدنبال یک مسیر سیاسی برای برون رفت از این بحران هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.