اسرائیل مدعی شده در پاسخ به حمله سایبری حماس، حملات هوایی را آغاز کرده است و این یعنی حمله فیزیکی در برابر حمله مجازی.

نیروهای دفاعی اسرائیل مدعی شده اند که حملات سایبری حماس در آخر هفته گذشته با کمک ارتش سایبری اسرائیل متوقف شد، اما اسرائیل در پاسخ به این حملات سایبری،حملات فیزیکی را آغاز کرد. نیروهای اسرائیلی مدعی اند که ساختمان اصلی حضور نیروهای سایبری حماس را هدف گرفته اند و این حملات دقیقا از همان ساختمانی آغاز شده که آنان هدف بمباران قرار دادند.

خشونت مرگبار رژیم صهیونیستی باعث شد ارتش اسرائیل و حماس سه روز پیاپی به روی یکدیگر آتش بگشایند و تا کنون حداقل ۲۷ فلسطینی و چهار اسرائیلی کشته شده اند و بیش از صد ها نفر نیز زخمی بر جای مانده است. تنش بین اسرائیل و حماس از سال گذشته تا کنون افزایش یافته و طی ماه های گذشته نیز مرحله به مرحله خشن تر شده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل در یک گفتگوی خبری با روزنامه های اسرائیل مدعی شد که؛ "حماس پس از احملات ما دیگر قابلیت های سایبری ندارد."

ارتش اسرائیل نیز با انتشار ویدئویی تلاش کرد ادعای خود در خصوص حمله سایبری حماس را تایید کند و روی نقشه محل اختفای ارتش سایبری حماس در یک ساختمان را مشخص کرد. به نظر می رسد اولین بار در تاریخ نظامی جهان است که یک ارتش فیزیکی با موشک جواب حملات سایبری را می دهد.

درواقع این حمله سوالات جدی را در مورد حادثه مطرح می کند. برای مثال با فرض صحت ادعای اسرائیلی ها آیا این توجیه منطقی است که به خاطر حملات سایبری با خشونت فیزیکی جان انسان های بی گناه را به خطر انداخت؟ آیا ارتش سایبری اسرائیل توان پاسخ سایبری به نیروهای حماس را نداشته؟ آیا از این پس باید منتظر حملات نظامی در سراسر جهان با توجیه ادعای حمله سایبری باشیم؟با توجه به تهدیدهایی که هکرهای کامپیوتری در سراسر جهان انجام می دهند، بنابراین وضعیت آینده جهان به شدت نگران کننده به نظر می رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.